DIOR ADDICT LIP TATTOO: lip proof

Dior heeft de succesvolle Backstage Pros-lijn uitgebreid met inkt voor de lippen.

Toen ik Peter Philips een paar maanden geleden interviewde voor Mirror Mirror vertelde hij al enthousiast over een van zijn laatste creaties: een lipproduct op waterbasis. Destijds klonk dat vooral mysterieus. Inmiddels is de innovatie uit de Dior New Look Summer 2017 Care & Dare-lijn te koop. Benieuwd testte ik de nude-kleurige Dior Addict Lip Tattoo 412 Natural Mocca. Wow!

Mirror Mirror beauty consultant en makeup artist Katinka Gernant – zij assisteert Peter Philips vaak - testte Dior Addict Lip Tattoo 761 Natural Cherry. Wat ons bij het opbrengen meteen heel erg beviel was de frisse sensatie.  Sprankelend! Bij het aanbrengen oogt de Lip Tattoo als een lak, maar droog oogt de kleur mat maar blijft intens.

Peter Philips bedacht als eerste de eerste gekleurde inkt die je aanbrengt met een fijn gevormde mousse-applicator. De formule die zorgt voor het tattoo-effect bevat 50% water dat snel na het opbrengen verdampt. Wat blijft is de kleur en verzachtende bestandsdelen waardoor de inkt fijn – niet vettig lipstickachtig – voelt.

Eigenlijk functioneert de inkt dus tevens als lipbalsem. Gebruik je de Lip Tattoo als primer dan blijven je lippen de hele dag mooi. Als Creative & Image Director van Christian Dior creëerde Peter Philips dus inderdaad een bijzonder must-have product dat ook nog een luxe oogt in een matte verpakking.

Dior Addict Lip Tattoo kost €33,50 en is verkrijgbaar in 6 natuurlijke tinten van beige naar framboosrood tot diep koraalrood via onder andere de Bijenkorf.

SISLEY’S BLACK ROSE SUPERTRIO

Het Franse Sisley heeft een nieuw huidverzorgingspoduct: Baume-en-Eau à la Rose Noire. De romige crème is de opvolger van de booster Sisley's Masque Crème à la Rose en het voedende Huile Précieuse à la Rose Noire. De laatste was Sisley’s eerste olie voor de droge en iets oudere huid.

Aan de olie was ik al snel verslaafd, al het was niet liefde op het eerste gezicht, bij het testen vond ik de olie best vettig. Mijn fout, ik gebruikte te veel, slechts enkele druppels van de snel absorberende en geconcentreerde (omega 6 en 3) olie volstaan. De olie maakt je moisturizer overbodig. Kleine rimpeltjes vervagen en met Bulgaarse roos en magnolia ruikt de olie ook nog eens heerlijk (€ 169 -25 ml).

De nieuwe en frisse Baume-en-Eau à la Rose Noire met plumping effect is verrijkt met twee soorten roos - de alpenroos een antioxidant, en de verzachtende meiroos – en is zeker het proberen waard voor als je doffe huid een oppepper kan gebruiken. Door de water drop technologie wordt deze water-in-olie emulsie bij toepassing “gebroken” om te veranderen in waterdruppeltjes die diep in de opperhuid doordringen en de werkstoffen verspreiden. Baume-en-Eau à la Rose Noire is een lichte, maar romige crème met essentiële oliën van magnolia en geranium en al even verslavend al de rozen-olie. Mmmm.

Baume-en-Eau à la Rose Noire € 145 - 50ml is te koop vanaf juni bij geselecteerde luxe parfumeriespeciaalzaken en in de Bijenkorf Amsterdam, Sisley's Masque Crème à la Rose €119 - 60ml.

NOIR STOCKHOLM: stylish Hair Care

Lijkt het zo of maken de Scandinaviërs echt hun opmars op de beauty-schappen? Vorige week maakte ik kennis met de oprichter van het Deense Kjaer Weis en haar organic cosmetics. Ken je het Deense skincare merk Karmameju? Dat is top, net als Rudolph Care met onder andere een organic zonnebrand die ik plots overal zie.

Onlangs bezocht ik de lancering van Noir Stockholm Hair Care met een collectie die bestaat uit vijftien producten met veelbelovende namen als Epic Retreat (shampoo € 31. 250 ml), Grand Ambition (volume spray €30. 250ml) en Editor Choice (stylingcrème €32. 100ml).

In de Amsterdamse House of Orange fotostudio demonstreerde Noir-oprichter en creative director Hans Nilsson op vijf verschillende modellen een aantal Noir bestellerproducten waar de bekende hairstylist samen met partner Ellen Ericsson soms jaren aan had gewerkt. ‘Als klein merk kunnen we ons dat permitteren’, legde de Deen uit terwijl hij kwistig spoot met de Grand Ambition spray.

De basis van de in stylish zwart, zilver en wit verpakte haarverzorgingproducten zijn natuurlijke grondstoffen. Elk product heeft een eigen verhaal dat je onder het wassen van je haar kan lezen op de flacon. Opvallend is de geur. Het stylingproduct Editors Choice is fris geparfumeerd met gardenia, rozen en amber.

Editors Choice (€32. 150ml) is trouwens een aanrader voor als je zoals ik kampt met frizzy hair. Je brengt de vochtinbrengende witte crème aan op je weerbarstige haar, en voilà het resultaat is een prachtige glans en getemd haar.

Noir Stockholm. Onder andere bij Het Haartheater.

 

 

MONSIEUR BIG: doet wat beloofd

Mascara’s zijn een serieus dingetje. Een van de meest verkocht beautyproducten doet namelijk niet altijd wat het beloofd, maar wat wel elke vrouw wil: lange volle wimpers.

Claim: Monsieur Big mascara van Lancôme maakt valse wimpers overbodig. Het geheim van Monsieur Big van Lancôme is de combinatie van een gebogen borsteltje en de formule voor het volume-effect. 

De Monsieur-lijn bestormd de markt als trio. Naast de Monsieur Big mascara (€30), is er de Monsieur Big Marker Eyeliner (€33) en om de wenkbrauwen mooier te maken is er Monsieur Big Brows (€26) in drie tinten. Via douglas.nl

KILIAN: Straight to Heaven Extreme

Kilian is een luxe Franse niche-lijn in 2007 opgericht door Kilian Hennessy.

Kilian Hennessy – jawel cognac nazaat - wist dat hij nooit wilde werken in de cognac business, zijn droom was het opbouwen van een eigen zaak. Na een bezoek aan het Parijse Baccarat museum met een expositie over Baccarat flacons vond hij zijn roeping: de parfumerie!  Hennessy leerde de fijne parfums kneepjes bij Dior, Paco Rabanne, Alexander McQueen en Armani.

 

In 2007 was zijn eerste Kilian L’Oeuvre Noire-collectie een instant succes. Even zo belangrijk als de uitgesproken stevige Kilian geuren is de bijzondere verpakking, geïnspireerd op vintage sigarettenhouders uit de jaren twintig die Hennessy verzameld. De meeste flacons zijn verpakt in schitterende zwart gelakte doosje voorzien van een slotje met sleutel waaraan een kwast hangt.

Kilian wordt in Nederland exclusief verkocht bij Skins, de nieuwste geur heet Straight to Heaven Extreme, en is een flanker van Straight to Heaven uit 2007. Neus Sidonie Lancesseur maakte de extreme versie sensueler en nog verleidelijker met een overdaad aan rum en vanille. Verder bevat deze heerlijk verslavende geur jasmijn, patchoeli, ceder, muskus, amber en nootmuskaat.

Straight to Heaven Extreme by Kilian 50ml €260, Via Skins.nl

CHANEL TRIBUTE: verkwikkende Huile de Jasmin

Mademoiselle Chanel breidde precies negentig jaar geleden haar visie op het vrouw-zijn uit tot cosmetica: met vrijheid en comfort (net als haar mode). Een van haar aanbevolen huidverzorgingsproducten was jasmijn-olie voor een ontspannende gezichtsmassage.

De onlangs gelanceerde Huile de Jasmin Chanel is een ode Mademoiselle’s vooruitlopende visie, en wordt in 2017 gevierd met een exclusieve verkwikkende gezichtsolie met jasmijn-extract, verpakt in een herkenbare Chanel flacon.

De beste manier om de olie aan te brengen:

- breng enkele druppels aan op het voorhoofd, de slapen, jukbeenderen en kaaklijn.

- masseer de olie in met draaiende bewegingen - van binnen naar buiten - 3 x herhalen.

- wrijf al rond draaiend met één hand over de rechter–, en linkerhelft van je gezicht vanaf de kaak tot de oor. Geniet van de heerlijke jasmijngeur en zijdezachte en verkwikte huid.

Huile de Jasmin Chanel,  50ml €110. Exclusief via chanel.com

AGENT PROVOCATEUR: van titty tassels tot parfums

Saai en kleurloos. Dat vonden Serena Rees en haar vriend Joseph Corré begin jaren negentig van ondergoed. Het hoogtepunt van sexiness in lingerie was toen het sportieve ondergoed van Calvin Klein. Dat moest makkelijk beter kunnen. “Ons plan kon gewoon niet mislukken?”,  zegt Joseph Corré (zijn moeder is modeontwerper Vivienne Westwood en zijn vader Malcolm McLaren, de manager van de punkband Sex Pistols).

In december 1994 openden Corré en Rees hun eerste winkel in Soho. Het geld dat het stel in het label ivesteerde was rond Kerst al ruimschoots terugverdiend. De lingerie van Agent Provocateur was meteen zeer in trek bij Kylie Minogue en Kate Moss, in sexy AP ondergoed verschenen ze in advertentiecampagnes en videoclips. Van een obscuur merk met titty tassels (tepelkwastjes) en weelderige korsetten, groeide Agent Provocateur uit tot een merk met bad- en loungemode en parfums.  

Het eerste AG parfum werd in 2000 gelanceerd: een zoete dierlijke geur (musk!) verpakt in een roze porseleinen ei-vormige flacon en was een instant succes. Er volgden ten minste twaalf varianten. In 2014 verscheen het minder indrukwekkende Fatale met als verleidelijk ingrediënt chocolade.

Nieuw is Pure Aphrodisiaque, inderdaad, geïnspireerd op de schone Griekse godin Aphrodite. Kan dit afrodisiacum AG’s eerste geur kunnen evenaren? De verpakking - een roze ringvormige flacon met een gat in het midden – schreeuwt luid en duidelijk uit: luxe. Het overdadige ontwerp doet trouwens wel denken aan de al even voluptueuze Bvlgari-flacons.

Het parfum? Ik heb de eerste AG-geur er even bij gepakt, en zeker is dat beide niet reuze van elkaar verschillen. Musk overheerst wederom in Pure Aphrodisiaque. Het grootste verschil is dat de nieuwe geur opent met mandarijn - geheel volgens de trend van de laatste tijd – en zoeter ruikt dan haar oudste zus. Van Agent Provocateur verwacht je romantiek en verleiding en deze eau de toilette stelt hierin niet teleur.

Pure Aphrodisiaque, eau de toilette80ml €95, 40ml €65. Te koop bij Mooi Parfumerie, DA Beauté en verschillende zelfstandige parfumerieën.

KJAER WEIS: in de luxe olie

Kirsten Kjaer Weis is een van oorsprong Deense make-upartist die al jaren in New York woont en werkt. In 2010 lanceerde ze met succes haar eigen organic make-uplabel. Kjaer Weis’ eerste huidverzorgingsproduct is The Beautiful Oil, een luxe 2 in 1 gezichtsolie.

Het aanbod van oliën voor de huid, haar en wat al niet, is de laatste jaren flink toegenomen. Het succes is verklaarbaar, olie is een vrijwel geheel natuurlijk product. Dat willen we. Ik probeerde verschillende soorten oliën. Sommige zijn glibberig dun en performen amper, veel andere trekken maar niet in zodat de huid vettig blijft. Dat is allemaal niet fijn. Een van mijn favorieten is Sisley’s verfijnde Black Rose Precious Face Oil, erg voedend en geurend naar de Bulgaarse roos en magnolia.

The Beautiful Oil smeert stroef, en dat is fijn. Ik bedoel hiermee dat het niet te glibberig smeert. Elke huid, vooral de drogere, knapt instant op van The Beautiful Oil die als extraatje ook nog als een primer zorgt voor een mooi gezonde glow en bovendien een moisturizer overbodig maakt.

Dit luxe elixer, dat subtiel geurt naar kaneel, bevat Dioscorea Batatas, een van oorsprong eeuwenoude medicinale en biologisch geteelde wortel met als bijnaam The Root of Light, die wordt gecombineerd met een mix van wilde roos, amandel, olijven en jojobaolie.

Je gebruikt het zo: druppel vijf of zes druppels op je hand zodat de olie verwarmt. Vervolgens breng je de amberkleurige olie ’s morgens en/of ’s avonds op je gezicht, nek en décolleté. Wil je vervolgens foundation aanbrengen, bijvoorbeeld Kjaer Weis Foundation of Cream Blush, dat kan, maar wacht eerst even een paar minuten

The Beautiful Oil is flink aan de prijs (€168 voor 65ml) net als overigens de Sisley olie; kwaliteit mag wat kosten. Te koop via   https://www.skins.nl/

ULTRASUN: Zonnebrandcrème als highlighter

Als we het weerbericht mogen geloven, stijgt het kwik binnenkort tot boven de twintig graden. Smeren dus!

Het betaalbare Ultrasun lanceert een zonnebrandcrème als een highlighter. De snel absorberende anti-vette crème (SPF 20, gemiddelde bescherming) glanst flink dankzij reflecterende pigmenten, en zit met de aandacht voor glow dus helemaal on trend.

Ultrasun is watervast en vrij onder andere parabenen, minerale oliën, emulgatoren, siliconen, aluminiumverbindingen, conserveringsmiddel en toegevoegde geur – al ruikt Ultrasun het wel typisch als zonnebrandcrème.

Ultrasun Glimmer. 100 ml €17,00.

SHISEIDO’S IBUKI: Selfie make-up

“Hé je hebt geen pores!”Als een gerenommeerd make-up artist dat spontaan roept, dan weet je dat het product écht goed werkt.

Het product is in dit geval Shiseido’s Smart Filtering Smoother uit de Ibuki-lijn met verschillende huidverzorgingsproducten speciaal ontwikkelt voor twintigers tot dertigers. De Smart Filtering Smoother is gemaakt met het idee van het maken van de perfecte selfie.

Smart Filtering Smoother werkt dus als een slimme filter dat poriën vervaagt met als doel een  picture-perfect uitziende huid. Je hebt maar heel weinig nodig. De textuur voelt superzacht en absorbeert eventueel overtollige talg. Het is overigens een matte crème, geen highlighter. Onmisbaar!

Smart Filtering Smoother 20 ml, € 26 via shiseido.com

CHANEL: Blue Serum

Blauwe zones zijn gebieden in de wereld waar mensen ouder worden dan gemiddeld, namelijk zo’n 95 jaar. Ik had nooit van die blauwe zones gehoord. Gelukkig Chanel wel, met Blue Serum als resultaat.

Regio’s in Costa Rica, Sardinië, Griekenland en het Japanse eiland Okinawa zijn zulke gebieden waar Chanel inspiratie vandaan haalde voor het nieuwe serum.

Onderzoeken brachten aan het licht dat de plaatselijke bevolking door hun levenstijl zo’n hoge leeftijd bereiken. Hoe ze het doen? Het gaat om bepaalde voedingstoffen, naast fysieke activiteiten en een stressloos bestaan en gezonde eetgewoonten.

Hoe wij, ondanks ons leven in een niet zo blauwe zone, ook een jeugdig uiterlijk kunnen bereiken ontdekte Chanel researcher Nicolo Fuzzati.  

Chanel bracht natuur en technologie samen in een gelserum met actieve ingrediënten als groene koffiebonen uit Costa Rica, omega-rijke olijfolie en olijfbladeren met anti-oxidanten uit Sardinië. Het laatste ingrediënt uit Griekenland is het krachtige lentisk, een harsgom uit de bast van een struik

Blue Serum 30ml, €95. Verkrijgbaar via chanel.com