NOIR STOCKHOLM: stylish Hair Care

Lijkt het zo of maken de Scandinaviërs echt hun opmars op de beauty-schappen? Vorige week maakte ik kennis met de oprichter van het Deense Kjaer Weis en haar organic cosmetics. Ken je het Deense skincare merk Karmameju? Dat is top, net als Rudolph Care met onder andere een organic zonnebrand die ik plots overal zie.

Onlangs bezocht ik de lancering van Noir Stockholm Hair Care met een collectie die bestaat uit vijftien producten met veelbelovende namen als Epic Retreat (shampoo € 31. 250 ml), Grand Ambition (volume spray €30. 250ml) en Editor Choice (stylingcrème €32. 100ml).

In de Amsterdamse House of Orange fotostudio demonstreerde Noir-oprichter en creative director Hans Nilsson op vijf verschillende modellen een aantal Noir bestellerproducten waar de bekende hairstylist samen met partner Ellen Ericsson soms jaren aan had gewerkt. ‘Als klein merk kunnen we ons dat permitteren’, legde de Deen uit terwijl hij kwistig spoot met de Grand Ambition spray.

De basis van de in stylish zwart, zilver en wit verpakte haarverzorgingproducten zijn natuurlijke grondstoffen. Elk product heeft een eigen verhaal dat je onder het wassen van je haar kan lezen op de flacon. Opvallend is de geur. Het stylingproduct Editors Choice is fris geparfumeerd met gardenia, rozen en amber.

Editors Choice (€32. 150ml) is trouwens een aanrader voor als je zoals ik kampt met frizzy hair. Je brengt de vochtinbrengende witte crème aan op je weerbarstige haar, en voilà het resultaat is een prachtige glans en getemd haar.

Noir Stockholm. Onder andere bij Het Haartheater.