ZO CREËER JE GLOW

ONTDEK DE NIEUWE DOUGLAS COLLECTION

Ken je de Douglas Collection al? Het huismerk van Nederlands grootste parfumerie biedt kwaliteit en trends voor een zacht prijsje. Van matte Lip liners, glanzende Gloss, Brow & Lash Boosters, intens zwarte Liquid Liners en véééél meer.

DouglasDMU_FACE_DROP&MIX_1_LIGHT PINK_PACK_4036221974727.jpg

Ontdek ook Douglas Drop & Mix Glow Drops. Deze magische druppels zitten in een kleine flacon met druppelaar. Met slechts een paar druppels krijgt je huid een mooie, natuurlijke glow. Tip: meng de druppels met je favoriete foundation (Douglas Ultra Light Foundation, 8 tinten €19,99), body oil of moisturizer.

DouglasDMU_EYES_MY FAVORITE PALETTE_PINK NUDES_SIDE OPEN_4036221978855.jpg

Een andere Douglas favoriet is het luxe ogende Pink Nudes Eyeshadow Palette, verkrijgbaar in mini & maxi uitvoering. Het grote palet bestaat uit 14 zeer gepigmenteerde bijzondere tinten. De kleine versie bevat 6 slimme kleuren. Al gelang je stemming maak je een matte, iriserende, glitterende of metallic look.

Douglas Drop & Mix Glow Drops. Verkrijgbaar in 3 tinten, € 14,99.Verkrijgbaar in Pink Nudes en Caramel Nudes, € 20,39 en € 13,25

NIEUW! RAADSELACHTIGE GUCCI GEUR

MÉMOIRE D’UNE ODEUR

“Toen we begonnen met het werken aan Gucci Mémoire d’une Odeur, probeerde ik me een geur voor te stellen die niet gemakkelijk onder woorden te brengen is. Een hybride geur die zoveel mogelijk op een herinnering lijkt,” zegt Gucci’s Alessandro Michele.

Gucci-Memoire-d_un-Odeur-BTS-photo-4---embargo-till-Aug-15_-2019.jpg

Hiermee slaat Michele de spijker op zijn kop. Gucci Mémoire d’une Odeur is ongrijpbaar. De eerste indruk? Zacht en teder. Een fluisterend parfum. De enige die weet wat precies wordt bedoeld is Michelle zelf die een obsessie heeft voor geuren. “Ik vind dat, diep vanbinnen, parfum datgene is dat jou, zelfs met je ogen dicht, terugbrengt naar een heel precies moment in het verleden.”

Gucci-Memoire-d_un-Odeur--bottle-box_-embargo-till-Aug-15_-2019.jpg

Kortom, Mémoire d’une Odeur móet je proberen, en vertrouw op de kracht van herinneringen.  Overstijgend akkoord van de Eau de Toilette bestaat uit onverwachte  ingrediënten waaronder de geurnoot kamille die verbonden is aan honingachtige jasmijnblaadjes uit India die exclusief ‘parfum proof’ zijn gemaakt voor Gucci. Andere geurnoten zijn edele houtsoorten zoals warm sandelhout en het subtiele cederhout en een onweerstaanbare vanillenoot. Verschillende musk-soorten zorgen voor diepte. ”Het muskusachtige  mineraal  akkoord  is  de  kern  van  de  geur,  het  verbindt  alle  andere ingrediënten met pure zachtheid,” legt meester-parfumeur Alberto Morillas uit over het uniseks parfum.

Gucci-Memoire-d_un-Odeur-BTS-photo-5---embargo-till-Aug-15_-2019.jpg

De knappe singer-songwriter/ acteur Harry  Styles speelt in de parfumcampagne  het  hoofd  van  een denkbeeldige familie, een eclectische en universele mix van talenten en modellen waaronder designer Harris Reed, artiest Ariana Papademetropoulos, acteur Stanislas Klossowski de Rola en het Nederlandse modelTessa Bruinsma.

Gucci Mémoire d’une Odeur Eau de Parfum 40ml €66, 60ml €83, 100 ml €113, Gucci Mémoire d’une Odeur Shower Gel 200ml €43. Dit zijn adviesprijzen. Verkrijgbaar bij geautoriseerde Gucci parfumerieën, online en warenhuizen. #GUCCIMÉMOIRE

IN VUUR & VLAM MET ETRO’S RAVEN

SENSUEEL & VERLEIDELIJK

Raving is de gloednieuw Eau de Toilette van het Italiaanse Etro, het is een vurig houtachtig, kruidig parfum met onder andere vlammende exotische houtsoorten.

Etro low1.jpg

Het woord passie is helemaal van toepassing op het krachtige Raven. Ruik het, en je bent om, ja het is lastig om weerstand te bieden tegen deze verleidelijke juice, die is verpakt in een fraaie flacon. Raven opent sprankelend met fris citroen, cypres en galbanum en een zoetje van perzik. Opwekkende prikkels komen uit het hart van de geur met kaneel, gember en roos. De basis van dit rijke volle parfum bevat Mysore sandelhout, amber en verslavend vanille.  

Etro is een Italiaans familiebedijf opgericht door Jacoba Etro in 1968. Om zich te onderscheiden in de modewereld van die tijd, gebruikte Jacoba Etro vrolijke tinten en unieke patronen, zoals de iconische Paisley print die ook de Raven flacon en dop sieren.

Raving, Eau de Toilette 100 ml €102. Verkrijgbaar via de luxe parfumerieën.

LUXE SELF TAN VOOR EEN PARADIJSELIJKE KLEURTJE

ISLE OF PARADISE

Je kent ze wel Kendal, Sienna, Kate, Lily en Poppy. De Britse tanning-expert Jules Von Hep voorziet deze sterren met regelmaat van de perfecte spraytan. Twee jaar terug lanceerde Von Hep zijn eigen zelfbruiningmerk The Isle of Paradise. Sindsdien is een prachtig gekleurde egale huid haalbaar voor iedereen.

Met als slogan Colour Correcting Self Tan for everyBODY is The Isle of Paradise een inclusive merk – oftewel geschikt voor iedereen. Verder is dit merk vegan en organic met ingrediënten waaronder avocado, chiazaad en kokosolie. Je kan kiezen uit zijn 3 tinten self-tanning water of mousse: Peach voor de lichte huid, Green voor medium en Violet voor de donkere huid. Deze verzorgende zelfbruiner ‘haalt’ ook roodheid uit de huid en geeft je huid een glow.

Isle.jpg

Let op! Voor gebruik moet je 24 uur van te voren je lichaam goed scrubben en gladmaken met bodylotion. Doe je dat niet dan zijn lelijke strepen het resultaat. De spray – breng deze zorgvuldig aan - werkt al na een paar uur, met als resultaat een mooie bruintint, met als bij-effect een zachte huid. Tip: vraag je vriend of vriendin voor de achterkant van je benen en rug. Oja, er zit een houdbaarheid aan self-tanners. Na het openen zijn ze nog een jaar bruikbaar.

 Isle of Paradise, Self Tanning Water, in 3 kleuren 200 ml €25,74. Te koop via douglas.nl

MARIE-STELLA-MARIS: LIP-ALERT!

100% NATUURLIJK

Shea butter, jojoba-olie, amandelolie. Deze fijne ingrediënten vormen de basis van de gloednieuwe 100% natuurlijke Marie-Stella-Maris lippenbalsem.

MSM-LipBalm-12ml.jpg

De verzorgende balsem is verpakt in een handige tube, trekt snel in, glanst subtiel en voelt niet plakkerig aan. Bij het aanbrengen ruik je meteen de frisse geur van eucalyptus en menthol. Hopla, die gaat in de tas en komt er voorlopig niet meer uit. Voor wie het nog niet wist; lifestyle-label Marie-Stella-Maris doneert sinds haar oprichting in 2011 voor elk verkocht item een vast bedrag aan een internationaal waterproject. Inmiddels is er al een miljoen uitgegeven aan 13 verschillende projecten. #careforwater

Marie-Stella-Maris, Lip Balm 12ml €12. Via marie-stella-maris.com, de Marie-Stella-Maris Store, Keizersgracht 357 en oa Skins Cosmetics en de Bijenkorf.

ZO RUIKT CHAMPAGNE OP JE HUID

ZARKOPERFUME MET EEN ROZE MOLECUUL

De bubbles ontbreken maar verder heeft Pink Molécule 070.07 van Zarko veel weg van roze champagne: fruitig, sprankelend en tegelijkertijd fris! Nu te koop bij Douglas.

Het roze Pink Molécule 070.07 is de opvolger van Pink Molécule 090.09 en een creatie van parfumeur Zarko Ahlmann Pavlov. Wat deze geur uniek maakt is dat de Deense parfumeur een roze molecuul ontdekte dat door zijn steeds veranderende structuur, een sprankelend 3D-effect heeft. Juist…net als champagne!

zarko pinkmodel.jpg

Zarko werkte verder met vlierbloesem, abrikoos en zwarte orchidee. Het parfum heeft geen middentonen en daardoor wordt het 3D-effect versterkt in de basisnoten van mahonie en donker hout. De inspiratie achter de elegante bloemig fruitige geur is de frisse Deense kustlijn in combinatie met de intense geur van donkere bossen. Wij vinden het een unieke, maar perfecte zomergeur. Probeer ook de overige, heerlijke Zarko parfums.

Zarko travel.jpg

Zarkoperfume Pink Molécule 070.07 100ml €128,34. Travel size 10ml €34,92. Via douglas.nl

DROOG HAAR? WHIPPED SHEA CRÈME  

SUKI SUKI VOOR MOOI HAAR

Suki Suki, ofwel ‘haar haar’ in het Afrikaanse Lingala, is opgericht en handgemaakt in Johannesburg door founder Linda Gieskes vanuit de frustratie dat ze geen eerlijke en 100% natuurlijke lokale haarmerken kon vinden voor haar stugge haartype.

suki-suki-Crème-karité-fouette.jpg

Omdat Linda's haar zodanig beschadigd was door het gebruik van chemische producten, schoor ze haar hoofd kaal om haar afro op een mooie, natuurlijke manier uit te laten groeien. Bekend met natuurlijke ingrediënten, nam Linda het heft in eigen hand en mixte lokale Afrikaanse ingrediënten, zoals Shea Butter, Kokosolie, Aloë Vera and Jojoba Olie om haar product vervolgens met vrienden te delen. De reacties op kroes, stug en krullend haar waren lovend en al snel was het merk Suki Suki geboren, een merk dat de genezende en herstellende krachten van de natuurlijke flora van Zuid-Afrika viert.

suki_suki_naturals_intense_mango_butter_sku11764__1.jpg

De Whipped Shea Crème is een lichte crème op waterbasis die hydrateert en het vocht vasthoudt en het is zeer geschikt voor krullen omdat krullend haar een spiraalvormige structuur heeft en daarom van nature droger is. Hoe te gebruiken? Gebruik als een dagelijkse moisturizer voor dik, krullend en onhandelbaar haar en voor een droge huid. Voor fijner haar, gebruik als een pré-shampoo behandeling.

 Suki Suki Whipped Shea Crème 200g €26. Exclusief verkrijgbaar online via www.thecoucouclub.com

JA HOOR HET BESTAAT ECO ZONBESCHERMING

WATER SOUL VAN [COMFORT ZONE]

 Wist je dat in de afgelopen 30 jaar een derde van de koraalriffen verloren zijn gegaan? De oorzaak: zonnefilters als oxybenzone, octinoxaat, oxybenzone en zinkoxide die het koraal aantasten.

Jaarlijks komt er 4000 tot 6000 ton zonnefilter van onze zonbescherming in het water terecht. Hellup! Terecht dat steeds meer merken zoals [comfort zone] dit probleem onderkennen en er iets aan doen.

watersoul.jpg__1390x312_q85_crop_subsampling-2_upscale.jpg

Water Soul is het nieuwe zonproduct van het Italiaanse [comfort zone]. Het is vrij van deze vieze filters en daarmee niet schadelijk voor het leven in de oceaan. De formule bevat 0% oxybenzone, octinoxaat, titaniumdioxide en/of zinkoxide.

watersoul_resized.jpg__1200x1200_q85_subsampling-2_upscale.jpg

 De voordelen van Water Soul (en andere producten [comfort zone] zonproducten: het is zeer waterbestendig (tot 80 minuten) en vrij van toegevoegde geurstoffen en siliconen, parabenen en minerale oliën, vegan, 72% ingrediënten van natuurlijke oorsprong. De flacon is gemaakt van 100% gerecycled plastic en de verpakking100% CO2 neutraal. Wat wil je nog meer? Smeren, flink smeren, een nieuwe hittegolf is in aantocht.

 [Comfort Zone] Water Soul Eco Sun Cream Soul €31,50. Verkoop via spa’s & beautysalons.

DEZE MAN ONTWERPT PARFUM FLACONS

BARON FLACON

 Hoeveel parfumflacons Fabien Baron de afgelopen decennia heeft ontworpen? Hij is de tel kwijt. Een gokje: rond de vijftig.

Met bestsellers ck one van Calvin Klein en Acqua di Giò van Giorgio Armani zet Baron zich in 1995 als artdirector op de kaart. Sindsdien prikkelt hij de wereld van de mode (Dior, Gucci, Balenciaga, Zara), beauty (Nars, Armani) en magazines (Vogue, Bazaar, Interview) met frisse ideeën en iconische ontwerpen. Als New Yorker, geboren in Parijs, spreekt zijn unieke mix van Franse en Amerikaanse smaak uit zijn altijd vooruitstrevende werk dat uitblinkt in helderheid. Op het gepolijste af.

baronprada-perfume-inspiration.jpg

“Ik houd van dingen die simpel en direct zijn en in balans zijn. Er moet harmonie zijn maar ook vibratie, iets moet dynamisch en krachtig zijn.” Zo vat hij zijn ontwerpfilosofie samen. En die slaat niet alleen op flacons. Fabien Barons creativiteit is namelijk ongelimiteerd.

MARKY MARK - Fabien Baron (59) groeit op in de jaren zeventig in Parijs. Met een vader als vormgever stroomt de inkt al jong door zijn aderen. “Omdat mijn vader vaak thuis werkte, zag ik als kind wat hij deed. Ik was omringd door magazines en mooie foto’s waarover mijn vader dan vertelde waarom iets zo mooi was.”

baronnieuwimg_1297_2.jpg

Begin jaren tachtig studeert Baron een jaartje aan de Parijse kunstacademie, maar Amerika lokt, dus vertrekt de hij in 1982 voor aanvankelijk een half jaar richting Big Apple. Het loopt anders. Op de Condé Nast-burelen overtuigt Baron de juiste mensen van zijn elegante vormgeving-skills, om vervolgens rap carrière te maken in de bladen- en advertentiewereld. Maar alleen het vormgeven van tijdschriften vindt hij te beperkt. Hij begint zijn eigen Baron advertising agency: Baron & Baron. Voorafgaand aan het ontwerpen van de succesvolle ck one flacon bedenkt Baron in 1992 de spraakmakende Calvin Klein ondergoedcampagne met de mooie Mark – Marky Mark – Wahlberg. In hetzelfde jaar ontwerpt hij de kegelvormige L’Eau D’Issey flacon en restyled hij Harper’s Bazaar. Eerder geeft Baron de Franse en Italiaanse Vogue een flinke opfrisser.

baroncalvin-klein-ck-one-platinum-edition-unisex-edt-200-ml-limited-edition-1.jpg

De carrière van de gedisciplineerde Baron – hij staat ’s morgen om 5 uur op – beslaat naast magazines alle artistieke media, van fotografie, film, muziek tot advertenties. Ook het ontwerpen van meubels, likeurflessen en accessoires behoort tot zijn bezigheden. Net als het regisseren van campagnefilms voor Dior.

De afgelopen jaren zag Baron de invulling van zijn beroep artdirector behoorlijk veranderen. “Toen ik begon, ging artdirector zijn meer over grafische vormgeving: hoe en met welke elementen geef je een pagina een goede lay-out. Tegenwoordig gaat het meer over strategie en is het zakelijker. Daar houd ik van. Ik ben erg nieuwsgierig. Ik leer graag en snel. Hoe doet je dit? Hoe krijg je dat voor elkaar? Dus heb ik erg veel bijgeleerd over zakendoen, getallen, strategie, marketing en het positioneren van een merk.”

barongiorgio-armani-my-armani-to-go-cushion-foundation-by-giorgio-armani-e33.png

MINIMALISTISCH - De parfumflessen van Viktor&Rolf, Balenciaga, Bottega Veneta, Prada, Issey Miyake, Coach, Giorgio Armani en Burberry. Onbewust kent iedereen die wel eens een parfumerie bezoekt of een blad inkijkt het werk van Baron & Baron. Typerend is de krachtige uitstraling, altijd met een minimalistische ondertoon die overigens wordt weerspiegeld in Barons stadspaleis aan de goudkust van Greenwich Village. Daar woont hij met zijn zoontje en partner modejournalist Ludivine Poiblanc. Het huis is ingericht in de stijl van hun favoriete kunststroming, het minimalisme, met onder andere meubilair van puristen als Marcel Breuer en Jean Prouvé. Perfecter bestaat niet.

Recent smetje op Barons succesvolle cv is het faillissement (buiten zijn schuld) van het legendarische, door Andy Warhol opgerichte magazine Interview dat dit jaar ophoudt te bestaan. Hij heeft het blad in 2003 gerestyled en er sinds 2008 tot april dit jaar gewerkt als editorial director.

Na een al rijke carrière komt Baron nog altijd om in het werk, waarop hij nog lang niet is uitgekeken, zegt hij. “Ik raak opgewonden van ‘nieuw’. Ik denk dat mensen zoals ik die het nieuwe najagen geen zin hebben om te herhalen wat ze al eens ergens gezien hebben. Een opgelost probleem boeit niet meer.”

 

MIMITIKA: LUCHTIGE ZONBESCHERMING

HOGE BESCHERMINGSFACTOR & LUCHTIGE STRUCTUUR

We blijven je bestoken met innovatieve zon-producten. Alleen al omdat ze ook gelden als ideaal middel tegen huidveroudering.

MIMITIKA.jpg

Het Franse Mimitika maakt ze zo licht en luchtig dat het niet ergerlijk (plakkerig, vet) is om elke dag een SPF te dragen. Ook een pré: de geur is subtiel. De luchtige formule van Mimitika’s zonnebrandcrème SPF50 voor het gezicht biedt een hoogwaardige bescherming tegen UVA- en UVB-stralen.De crème wordt snel door de huid opgenomen en laat geen wit laagje achter. Omdat de formule een zee-algen extract bevat die de aanmaak van melanine stimuleert zorgt het middel extra snel voor een natuurlijk en gezond uitziende bruine kleur.

MIMITIKA3.jpg

De textuur die snel door de huid wordt opgenomen, zorgt voor hydratatie, de crème is daardoor prima te gebruiken als dagcrème. Pluspunten: vegan, vrij van oxybenzone, nano’s, alcohol, parabenen, PEG, Phenoxyethanol, allergenen en voor de snob: ‘made in France’.

Mimitika Face Sunscreen SPF50 50ml €16. Te koop via Cosmania.nl

Mimi1.jpg

ZIJN DIT DE BESTE MAKE-UP PENSELEN?

YSL VERNIEUWDE 14 KWASTEN

Concealer Brush, Foundation Brush een Powder Brush. Het is slechts een greep uit de vernieuwde YSL Brush Collection. Tot een paar jaar geleden nooit gedacht, maar we kunnen niet meer zonder!

De collectie is ontwikkeld in samenwerking met Tom Pecheux, de Global Beauty Director van YSL Beauté en Raphaël, een Franse ambachtelijke fabrikant van hand gemaakte penselen. De houten stelen zijn gemaakt van hout, afkomstig uit duurzaam onderhouden bossen. De synthetische vezelhaartjes zijn langhoudend en cruelty-free.

YSL2.jpg

“Het beste van het beste,’ zo noemt Tom Pecheux de vernieuwde YSL Beauté make-uppenselen.” Pecheux: “Je  kunt  direct  het  verschil  merken  als  je  make-uppenselen  van  een  goede  kwaliteit  gebruikt.  Zoals ze bijvoorbeeld  op  de huid voelen – zacht, in plaats van ruw; plezierig in tegenstelling  tot  onplezierig.  Ook het  make-upresultaat wordt eveneens bepaald door de flexibiliteit van  het penseel. En hoe beter de kwaliteit van een penseel, des te beter zal de make-upfinish zijn; en des te langer blijft de make-up goed zitten.”

YSL1.jpg

Ben je overtuigd van de YSL Beauté make-uppenselen.? Dan is het zeker de moeite waard om te investeren in deze onmisbare make-up tools. De goedkoopste zijn €32 (o.a. Eyeshadow Large & Medium Brush, Eyeliner Brush). De duurste kost €57,50 en is de Powder Brush. De Polishing Foundation Brush kost €54,99. Te koop via de bijenkorf.nl en ysl.com

OP REIS MET DIT FIJNE SKIN CARE TRAVEL KITJE

PLANTAARDIGE SKIN CARE VAN ELEMENTAL HERBOLOGY

Vakantie in zicht? Weekendje weg? Met een travelkit bespaar je echt bagageruimte. Elemental Herbology stopt maar liefst 5 producten in een mooi etui, dat verkrijgbaar is met drie verschillende steden-illustraties. Exclusief bij Cosmania.

Elemental.jpg

Ken je de producten van Elemental Herbology nog niet, dan is dit een mooie gelegenheid om ze te proberen. De fans van het duurzame Britse verzorgingsmerk, opgericht in 2008 door Kristy Goodger Cimesa zijn natuurlijk al hooked, en kunnen niet zonder de hydraterende en voedende Cell Plumping Facial Moisturiser (20ml) die ook je huid plumpt. Ook in dit mooie travelkitje: de Bio-Cellular Super Cleanse Facial Cleanser (20ml)  die is verrijkt met plantaardige ingrediënten die je huid zuiveren en celgroei stimuleren voor een stralende teint. Na het reinigen ontspan je met het intens hydraterende Nutrition Infusion Sheet Mask  dat is verrijkt met vitamines en enzymen, ideaal ter bescherming tegen milieu-schade.

elemental4.jpg

Voor tijdens en na het baden zijn er de frisse Grapefruit & Mandarin Body Wash (40ml) en de hydraterende en voedende Mandarin & Geranium Body Moisturiser (40ml), een verkwikkende body cream met mandarijn en pittig geranium.

Elemental Herbology Travel Kit Limited Edition €35. Eclusief via Cosmania Herenstraat 19, Amsterdam. cosmania.nl

WIE WAS HELENA RUBINSTEIN?

BEAUTY QUEEN ZONDER RIMPELS: HELENA RUBINSTEIN

Ze sliep in een doorzichtig perspexbed, kocht schilderijen alsof het croissants waren, droeg flamboyante couture van Chanel en Schiaparelli en troostte zich met juwelen telkens als haar eerste echtgenoot haar bedroog - wat hij vaak deed.

Cosmeticaondernemer Helena Rubinstein (1872-1965) hield bovenal van schoonheid en kunst. Er hingen zeven Renoirs in één kamer in haar triplex op Park Avenue, ze bezat de grootste etnografische collectie ter wereld en liet zich portretteren door o.a. Andy Warhol, Pablo Picasso, Salvador Dalí, Raoul Duffy, Pierre Bonnard en Dora Maar.

hEL4.jpg

De expositie ‘Helena Rubinstein. Het avontuur van de schoonheid’ toont de levensloop van de Poolse aan de hand van veel fotografie, filmfragmenten en kunst. De minstens veertig schetsen die Picasso van Rubinstein maakte hangen helaas niet in het Musée Art et d’Histoire du Judaïsme in Parijs. Goedmaker is een schilderachtig geweven wandkleed van Picasso uit 1934 dat bij haar aan de muur hing.

hel2.jpg

Helena Rubinstein (geboren Chaja Rubinstein) groeide op in de Joodse wijk van Krakau. In 1902 vertrok ze naar familie in Australië, waar ze gezichtscrèmes ging verkopen. Die crèmes bleken de sleutel tot haar roem en fortuin. Helena Rubinstein was de eerste die besefte dat door het aanbieden van aparte crèmes voor dag, nacht en tegen rimpels, klanten drie keer zoveel potjes zouden aanschaffen. 

Dat ze in 1905 haar eerste schoonheidssalon in Melbourne opende was een vrij gedurfde beslissing: tot begin jaren twintig was cosmetica iets voor actrices en prostituees. Maar volgens Rubinstein was schoonheid alles behalve lichtzinnig, ze beschouwde het als een nieuwe macht, een middel waardoor vrouwen hun onafhankelijkheid konden doen gelden.

Rubinstein opende wereldwijd schoonheidssalons waarvan de inrichting altijd essentieel was. Ze richtte de salons in met kunst van bijvoorbeeld Fernand Léger, Amedeo Modigliani, Giorgio de Chirico en werkte met interieurontwerpers als Jean-Michel Frank, een neef van Otto Frank. Het resultaat was, zoals te zien op vele foto’s in Parijs, een genot voor het oog. De foto’s fungeren als een tijdlijn van interieurvormgeving vanaf de jaren tien van de vorige eeuw: een artdeco-salon ingericht rond 1912 door de vermaarde binnenhuisarchitect André Groult en in 1923 al een zakelijk design met strakke buizenstoelen.

Om reclame te maken voor haar salons en producten gebruikte Rubinstein haar door bekende schilders gemaakte portretten. Ze liet zich ook veelvuldig fotograferen met kunstenaars en de Parijse culturele elite. Wie de portretten telt van de struise Poolse – naast de al genoemde namen ook nog Kees van Dongen, Frida Kahlo, Marc Chagall, Maurice Utrillo - raakt al snel de tel kwijt.

Tussen enkele geëxposeerde beauty-innovaties (zoals de eerste waterproof mascara uit 1939) en de zoveelste promofoto van de koningin van de schoonheidsmiddelen, komt de realiteit hard binnen via twee ingelijste brieven uit 1930. ‘Destroy this letter’ staat in hanepoten geschreven op de brief die Rubinstein vanuit Amerika stuurde aan haar medewerker Miss Shapiro in Parijs. Rubinstein waarschuwt haar voor het groeiende antisemitisme, dat ze zelf ook in New York voelt, waar ze in 1939 naartoe vlucht, en te maken kreeg met antisemitisme. Toen haar in 1941 als Joodse verboden werd in New York een ruimte te huren op Park Avenue, kocht ze het hele pand. Dat kon ze als rijkste vrouw ter wereld.

Volgens Michèle Fitoussi, de curator van de expositie en auteur van de biografie ‘Helena Rubinstein, de vrouw die schoonheid bedacht’  (2010), was ze een onverbeterlijke leugenaar die jokte over haar leeftijd en dat ze medicijnen had gestudeerd. Amusant zijn de vele foto’s waarop Rubinstein gekleed in labarotoriumjas – ze prees zichzelf aan als schoonheidswetenschapper - te midden van bekerglazen, of roerend in tonnen vol crème.

Liegen over je leeftijd was volgens Rubinstein een trefzekere manier om jong te blijven, effectiever dan welke anti-rimpelcrème dan ook. Het resultaat in Parijs is een gefotoshopt leven met geretoucheerde portretten. Ook de kunstenaars gingen mee in Rubinsteins rimpelloze schoonheidsideaal. Surrealist Dalí schildert in 1943 een rotsformatie waarop het jeugdig strak getrokken hoofd van de dan 73-jarige Rubinstein rust.

Tentoonstelling: Helena Rubinstein. L’aventure de la beauté. T/m 25/8 in Musée Art et d’Histoire du Judaïsme, Parijs. Inl: mahj.org  [https://www.mahj.org]

HYPE OF FLOP: KLAAR VOOR HAUS LABORATORIES?

LADY GAGA KIEST RISKANTE VERKOOP STRATEGIE

 Deze week kondigde Lady Gaga Haus Laboratories aan, haar eerste beautycollectie. Vanaf maandag te bestellen via pre-order via Amazon. Alleen niet in Nederland, wel vanuit Duitsland en Frankrijk.

Op zich zijn make-up en de Lady geen onlogische match. De vrouw houdt er wel van! Eigenlijk wonderlijk dat het zo lang - 15 jaar -  heeft geduurd! Net als concurrent Rihanna, zet Gaga in op inclusiviteit. Haus Laboratories is voor iedereen.

Kits1.jpg

Qua verkoop gaat de voormalige serveerster in zee met Amazon, hoewel de verkoopcijfers op deze martkplaats wel stijgen, is dit geen voor de hand liggende keus. Lady Gaga had het zichzelf gemakkelijker gemaakt als ze in zee was gegaan met een beautymarktleider als Sephora of Ulta.

Wat we kunnen verwachten? Zes kits (ca. €42 per stuk), genaamd Haus Collections, met elk drie producten – een lip liner, lip gloss, en een multi-use pigment genaamd Glam Attack. De kits dragen namen als Haus of Goddess, Haus of Rockstar en Haus of Dynasty. Eerlijk gezegd is MIRROR MIRROR niet bijster onder indruk, vooral niet van de naam (te klinisch en skin care-achtig) , ook de vormgeving oogt vrij poor. Maar we kunnen natuurlijk niet wachten om het uit te proberen.

Kits2.jpg

CURLPOWER VOOR CURLY HEADS

BOUCLÈME’S KRULLENLIJN

Je zal ze maar hebben: slappe krullen! Met Bouclème maakt de Britse Michele Scott Lynch (zelf een curly head) een eind aan dit ongemak.

BOUCLEM.jpg

Michele Scott Lynch merkte dat bestaande krulproducten - op basis van sulfaat en siliconen - het vocht uit krullen verwijderden en krullen slap maakten. Naar aanleiding van deze frustratie, bedacht ze een collectie die bijdraagt aan het opheffen van de ‘krullenvloek’, om curly heads te laten shinen.

Bou1.jpg

Omdat krullend haar vaak droog en kwetsbaar is, zitten de producten van Bouclème vol met hoogwaardige actieve stoffen die vocht toevoegen en glansloos haar tot leven brengen. Aangezien Bouclème (boucle is Frans voor krul) gelooft in de kracht van de natuur, zijn alle producten vrij van nare chemicaliën. Zelfs de gebruikte conserveermiddelen die de producten in optimale staat houden, zijn milieuvriendelijk. Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van fair-trade producten en de producten worden getest op echte krullen.

Bou.jpg

Bouclème verkoopt naast een uitgebreide shampoo Curl Claenser (€12) een Award winning Intensive Moisture Treatment (€36) een stylingkrullenlijn met Curl Cream (€14) en unisex haarproducten producten. Handig zijn de travelkits (€31) en verrassende haaraccessoires. Te bestellen via boucleme.co.uk

PEER IN PARFUM? MMM

ABERCROMBIE & FITCH RUIKT AUTHENIC

Wist je het al, peer als parfum ingrediënt is een hot dingetje. MIRROR MIRROR ruikt het steeds vaker. En ja dat geurt péééérig goed. Vrouwelijk en explosief,

Aber1.jpg

Authentic Woman van het Amerikaanse Abercrombie & Fitch is ondanks de peer, mandarijn, rode bes vooral een bloemrijk eau de parfum met de verfijnde geur van magnolia. Het is ook een zoet parfum maar beslist niet saai-zoet, met als basisnoten sandelhout, cederhout en het verrassende abrettezaad, dat bekend staat om de lichte muskusgeur. Authentic is een plezierig parfum voor een vrouw die weet wat ze wil. Aardig detail: het etiket is als een kleding-etiket van textiel afgewerkt met een stiksel.

Abercrombie & Fitch Authentic Eau de Parfum 50ml €48, 100 ml €68. Via iciparisxl.nl

SMPL SKIN CARE MADE IN HOLLAND

 WEG MET OVERBODIGE INGREDIËNTEN

Willemijn Kornelis en Liselotte Wannijn hebben een passie voor duurzaamheid, natuurlijke skin care, een bewust levensstijl en ondernemen. Samen bedachten ze SMPL, vegan skin care.

SMPL-1.png

De SMPL-filosofie is zoals de merknaam al aangeeft simpel: de huid kan alleen verzorgd worden door natuurlijke ingrediënten en producten. SMPL-producten zijn geschikt voor alle huidtypes, mannen en vrouwen en voor kinderen en baby’s. Leuk detail de stijlvolle vormgeving van het Nederlandse merk is geinspireerd op de tijdloze kunst van Mondriaan.

SMPL4.jpg

SMPL telt een twaalftal producten (en travelkit/cadeauset). Van een cleansing cream (€17) voor de zeer gevoelige huid, een voedende Nourishing Cream (€34) , een multifunctionele deodorant (€8) tot een naar vanille ruikende babylotion (€24) . Nieuw is het Boosting Serum met meloen en bessen vol antioxidanten, omega 6 en 9 vetzuren en vitamine A, C, E en K.

SMPL_ProductshotAllTogether_2.jpg

SMPL-producten bevatten onder andere geen parabenen, minerale oliën, schadelijke conserveringsmiddelen, synthetische parfum. En ook geen essentiële oliën, veel mensen weten dit niet, maar essentiële oliën in beauty-producten zijn vaak de veroorzakers zijn van vervelende huidirritaties.

 Mirror Mirror ontdekte SMPL bij Cosmania in Amsterdam - cosmania.nl. Zie voor alle verkooppunten smplskin.com

GEKLEURDE LIPPENINKT VAN DIOR

GLOEDNIEUWE LIP TATTOO FORMULE

 Twee jaar na de lancering van Dior Addict Lip Tattoo volgt een nieuwe variant: Dior Addict Lip Tattoo Long-Wear Colored Tint. Dat is een volle mond voor een lang houdende lipstick. Nu in vier long-lasting gelimiteerde, natuurlijke tinten.

Diornieuw2.jpg

Toen ik Peter Philips van Dior twee jaar geleden interviewde voor Mirror Mirror vertelde hij al enthousiast over een van zijn laatste creaties: een lipproduct op waterbasis. Destijds klonk dat vooral mysterieus. Inmiddels is Diors Addict Lip Tattoo een succes en verkrijgbaar in prachtige kleuren.

Diornieuw1.jpg

Benieuwd testte ik de nieuwe Dior Addict Lip Tattoo 541 Natural Sienna. Wow! Bij het aanbrengen oogt de Lip Tattoo als een lak, maar eenmaal droog, oogt de kleur iets minder glanzend maar de tint blijft intens. Je brengt de inkt aan met een fijn gevormde mousse-applicator. De formule is hydraterend en verzachtend, waardoor de inkt fijn – niet vettig lipstickachtig – voelt.

Dior Addict Lip Tattoo Long-Wear Colored Tint €26 Via Douglas. Of via dior.com maar dan €33.50. Verkrijgbaar in 4 natuurlijke tinten van nude tot diepbruin.

FLAWLESS MET HELLO HAPPY VAN BENEFIT

GELUK IS EEN GOEDE FOUNDATION
Geluk is een goede foundation. Dat snappen ze als geen ander bij Benefit Cosmetics dat komt met de Hello Happy-lijn. De guitige verpakking tovert al een smile op je gezicht.

Benefit.jpg

Benefit Cosmetics pakt flink uit met hydraterende foundations in twaalf tinten voor een mooie huid met een natuurlijke, langdurende medium dekking. De Hello Happy Flawless Brightening Foundation bevat bovendien zogenaamde photochromic pigmenten, licht reflecterende deeltjes die zich aanpassen aan elke lichtbron. Het zorgt ervoor dat je huid in elk type licht helder oogt. Nog een sterke troef is het alom bejubelde ingrediënt hyaluronzuur voor een gegarandeerde gehydrateerde huid. Hello Happy Flawless is ook verkrijgbaar in mini-formaat, super handig voor op reis.

Benefit1.jpg

Hello Happy Velvet Powder Foundation is een fluweelzacht poeder, het voelt licht als een veertje en tovert glimmers weg, wat blijft is een subtiele satijnglans Het frisse poeder (long-lasting, 12 uur) bevat shea butter exctracten wat zorgt voor een zachte huid die glad aanvoelt. Net als de foundation verkrijgbaar in 12 tinten: 3 lichte tinten, 5 medium en 4 donker. Inclusief handige brede kwast en spons-applicatior.

Benefit Hello Happy Flawless Brightning Foundation 30ml €29 - mini-verpakking €16. Hello Happy Velvet Powder Foundation €29. Exclusief bij Douglas.

benben000_benefit_hellohappy_flawlessbrighteningfoundation_mini_shade3_2_1560x1960-0osarundefined.jpg




NIEUW ITALIAANS GEURENDUO

BOTTEGA VENETA’S SENSUELE ILLUSIONE

Bloemrijk met een bedwelmende twist. Bottega Veneta, het Italiaanse mode/parfummerk (sinds 2011) lanceert deze zomer Illusione. Voor hem en voor haar.

Als parfumhuis is Bottega Veneta betrekkelijk jong, het merk maakte onder andere furore met de heerlijke Knot parfums. Illusione is een nieuwe lijn. De vrouwelijke Illusione kant van de Eau de Parfum ruikt naar fris zoet sinaasappelbloesem, het mannelijke randje is een zweem van warm olijfhout. Fijne geur, na een tijdje misschien net ietsje te subtiel

Bottega.jpg

De sensuele Illusione bevat ook de aromatische zwarte bes, vijgenblad en bergamot. Voor mannen is er ook een Illusione-versie, meer houtachtig en met vetiver en sparhars.

Bottega Veneta Illusione Eau de Toilette 90ml €98,50. Bottega Veneta Illusione Eau de Parfum 75ml €120,95   Via iciparisxl.nl de Bijenkorf en andere parfumeriën