COACH FLORAL BLUSH: VIER DE ZOMER

DELICAAT ZOET

Gardenia, jasmijn én theeroos. Floral Blush is vooral geïnspireerd op het Coach Tea Rose bloemmotief, dat ter decoratie als een bedeltje aan de flacon hangt. Een leuk exttraatje.

Coach-Floral-Blush-2019-new-fragrance.jpg

 Coach Floral Blush is een prikkelende bloemige damesgeur die opent met als topnoten goijbessen en grapefruit. Het hart is pioenroos met een scheut perzik. Zoet? Zeker, maar niet té, dankzij de muskachtige basisnoten die zorgen voor een licht bedwelmend karakter.

Coach.jpg

Wat is Coach? Coach staat ook bekend als ‘The Grande Dame of American Luxury Brands’, is in 1941 opgericht en van oorsprong specialist in kleine lederwaren. Coach-ontwerper Bonnie Cashin had een oog voor praktische zaken, zoals speciale opbergvakjes. Ze introduceerde gedurfde felle kleuren en bedacht als onderscheidende sluiting een handig turnlock draaislot die nu de parfumflacon siert. Tegenwoordig is Coach ook een high-end modelabel en zijn er sinds 2007 een  dertigtal geuren.

 Coach Floral Blush 90ml €90,00, 50ml €70, 30ml €39 en als Body Lotion 150ml €28. via iciparisxl.nl en in andere parfumeriën

MÁDARA: CLEAN IN DE ZON

GROENE ZON & SELF-TANNING

In 2018 lanceerde MÁDARA (afkomstig uit Letland) haar eerste SPF serie op basis van natuurlijke ingrediënten, ze werden in no time bestsellers.

MADARA SUN30_alKLEINE.jpg

Het formuleren van natuurlijke-SPF producten is één van de meest complexe uitdageningen in de skincare markt. Mádara werkte jaren aan zonneproducten zonder synthetische zonnefilters (alternatief: minerale filters) die geen witte waas achterlaten en evenmin plakkerig aanvoelen. Mijn favoriet is Mádara’s SPF 30 Age-Defying Suncream Plant Stem Cell, het voelt zijdezacht, ruikt hemels en beschermt en verzorgd (€29 40ml). Een van de ingredienten is hyaluronzuur en biedt de huid intense hydratatie en voorkomt uitdroging.

MADARA FakeIT_all_RGB Ôé¼27.jpg

Dit jaar breidt MÁDARA uit met drie vernieuwende formules zonbescherming en self-tanning. Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar als ze net zo fijn zijn als de andere Mádara producten dan zijn het zeker geen miskopen.

MADARA SPF30 3D - 29euro.jpg

 Fake it natural look self tan milk €27 150ml. Sun15 beach bb shimmering sunscreen spf15 €21,95 100ml, Sun20 weightless sun milk spf20 €21,95 100ml. Via madara.com

JEFFREE STAR COSMETICS: BLUE BLOOD

ZOET ALS SUIKER

 Make-uplijnen van drags zijn echter nog vrij schaars. Jeffree Star Cosmetics heeft de grootste drag queen make-upcollectie.

Blue Blood Campaign 20.jpg

Het begon met drie lipsticks en groeide uit tot het meest succesvolle dragmerk. Met lipsticks in gifgroen, babyblauw en kanariegeel. Alles verkoopt supersnel uit. Bestseller is Stars Velour Lip Scrub (13,50). Zoet als suiker.

Snel je naar Ici Paris XL, of klik op de muis en bestel de gloednieuwe Jeffree Star Cosmetics Blue Blood collectie met onder ande een fantastisch 24-delig oogschaduw palette (€53,50), nieuwe foundations (€27,90)

Jeffree blue blood shades pack shot_eur53,50.jpg
Jeffree mini blues bundle open_eur55,90.jpg

HYDROLON: DÉ FAVORIET VAN KIM KARDASHIAN

WAT GOED IS VOOR KIM…

De tip kwam van haar zus Kylie. Joyce Bonelli, visagiste van Kim Kardashian, ze vertelt dat Kim als alternatief voor Botox Hydrolon Loose Powder gebruikt. Is dit de nieuwe cosmetische revolutie, of een vluchtige een schoonheidshype?

HYDROLON.jpg

Kim Kardashian gebruikt Organic-Botox-gezichtspoeder, genaamd Hydrolon Loose Powder. Hydrolon bevat gesloten, micro-kleine vloeibare parels die zich openen wanneer ze op de gezichtshuid worden aangebracht waardoor het actieve bestanddeel Bşotulin de huid kan binnendringen. De werkzame stof Biotulin bestaat uit Spilanthol, een lokaal anestheticum, dat wordt verkregen uit het extract van de plant Acmella oleracea.

De samentrekking van de spieren en de gelaatstrekken ontspannen zich. Kleine rimpels, vooral rond de ogen en tussen de wenkbrauwen, verdwijnen. Biotulin staat bekend als een bio-botox-middel.

"Kim gebruikt Hydrolon Loose Powder al meer dan 2 maanden als alternatief voor Botox. Ze heeft het altijd in haar handtas en gebruikt het gezichtspoeder twee of drie keer per dag," zegt Joyce Bonelli. Voor prijzen check biotulin.com

BIOTHERM: SOS VOOR DE HUID

BETAALBARE SKIN CARE OP MAAT

Red onder het mom ‘verander níet je lifestyle; verander je moisturize’ je huid met skin care op maat. Probeer eens de drie betaalbare gloednieuwe super skin oplossingen van Biotherm.

aqua_gamme_ext_150dpi_cmjn.jpg

Aqua Bounce breng je aan in de ochtend voor een direct hydraterende effect. Deze fris ruikende moisturizer-gel is super plumpy en maakt de huid steviger, soepeler en helder. Het hero-ingrediënt: hyaluronzuur, dat kan 1000x haar eigen gewicht in water vasthouden en zorgt voor een krachtige dosering van hydratatie voor een droge huid.

aqua_bounce_bottle_50.jpg

Aqua Glow is ideaal voor onderweg. Voor elk moment dat je je stralende gloed wilt versterken. Het maakt je huid gladder, meer gelijkmatig en stralend. Het hero-ingrediënt: vitamine C, een antioxidant met de meest uitzonderlijke verhelderende eigenschappen – in combinatie met een opvullende ceramide, voor een extreem helder huideffect.

aqua_glow_bottle_50.jpg

Aqua Pure breng je aan voor huidherstel, perfectioneren en glim-zones onder controle te houden voor je op stap gaat. Zorgt voor vermindering van grove poriën en glimplekken om de huid meer helder te laten lijken. Het hero-ingrediënt: op milde wijze reinigend en exfoliërend, zuivert salicylzuur de poriën en ontgift een pukkelgevoelige huid.

aqua_pure_bottle_50.jpg

Alle deze crèmes zijn verrijkt met Biotherm’s exclusieve Life Plankton™ water en glycerine, vrij van kleurstoffen en parabenen, én 100% mild – dus ook bijzonder geschikt voor de gevoelige huid.

Biotherm Aqua Super Concentrates. Aqua Bounce Super Concentrate 50 ml €30. Aqua Glow Super Concentrate 50 ml €30. Aqua Pure Super Concentrate 50 ml €30.

#mysuperskinequation

MOLTON BROWN: VERWEN MOMENT

DE SENSUELE SUEDE ORRIS COLLECTIE

Voor de nieuwste Suede Orris-collectie benaderde Molton Brown de nog relatief onbekende Jérôme Di Marino, actief als parfumeur sinds een jaar of vier, en de neus van onder andere Elie Saabs Le Parfum in White en Carvens L’Eau Intense.

ORRIS1.jpg

Di Marino usp is het vertalen van traditionele geuren naar hedendaagse ervaringen. Suede Orris is een moderne interpretatie van de eeuwenoude Florentijnse traditie om (stinkend) leer van bijvoorbeeld handschoenen heerlijk te parfumeren met poederige geurnoten van iris.

oRRISsuede_orris.jpg

Suede Orris is een uniseks geur en ruikt bloemig. De topnoten zijn fris mandarijn en bedwelmend kerkwierook, de hartnoten zijn het wortelextract van de iris, roos en Jasmijn. De basisnoten zijn onder andere romig cederhout en weelderige patchouli. Je ervaart Suede Orris als Bath & Shower Gel (€25 300ml), Body Lotion (€31 300ml) een Eau de Toilette (€49 50ml) en Hair Mist (€60 100ml).

Molton Brown Suede Orris is verkrijgbaar via de bijenkorf.nl, skins.nl en Babassu.nl en in de desbetreffende winkels.



NARS: AFTERGLOW LIP BALM

FIJN ZO’N HYDRATERENDE FORMULE

Misschien ben je al bekend met Afterglow Lip Balm van NARS. De populaire collectie met Orgasm in perzikachtig roze met gouden glinsteren en de transparante Clean Cut is nu uitgebreid met vier nieuwe tinten.

Nars1.jpg

Deze lipsticks zijn verrijkt met beschermende antioxidanten en dankzij de hydraterende formule blijven de lippen zacht en soepel. De nieuwe tinten zijn subtiel en laten een transparante kleur achter met een glanzende finish. Eyecather is Hidden Pleasure, een bijzondere paarsroze tint.

NARS Afterglow Lip Balm €28. Via bijenkorf Amsterdam, Rotterdam, Maastricht, Utrecht en bijenkorf.nl en narscosmetics.be

OTENTIC PARFUMS: NIEUWE WINKEL

PERSOONLIJKE PARFUMS

“Er zijn steeds meer mensen die nieuwe aroma’s willen ontdekken”, antwoordt Ivo Jacobs op mijn vraag hoe hij op het idee kwam van het innovatieve Otentic, een website plus parfumwinkels waaronder in Gent en een gloednieuwe winkel in Stadshart Amstelveen met keus uit ruim zeventig geuren.

“De laatste jaren is veel interesse in aroma’s, er is sprake van een stroomversnelling,” zegt ondernemer Ivo Jacobs. Zelf merkte hij al ruim twaalf jaar geleden hoe mensen zich steeds bewuster werden van de brede keus in geuren. De populariteit van parfums heeft ook een keerzijde. “In 2013 werden er maar liefst 3000 geuren wereldwijd gelanceerd! Zelfs parfumeurs zien door de bomen het bos niet meer met merken als Chanel die bijvoorbeeld ook nog regelmatig eenmalige edities in de markt zetten.”

oTENTIC.jpg

Het Otentic-concept, benadrukt Jacobs, is niet bedacht, het komt voort uit een organische ontwikkeling. “Het is tijd voor meer rust, mensen willen een parfum kiezen dat past bij hun persoonlijkheid. En mensen willen genieten van geuren.”

Otentic kreeg vorm, nadat Jacobs in 2012 kennismaakte met de Franse parfumeur Jean-Denis Saisse uit Grasse, waar Saisses familie al sinds 1785 geuren creëert. “Een beetje parfumeur moet dertig of veertig jaren ervaring hebben om alle akkoorden met elkaar in balans te brengen,” zegt Ivo Jacobs.

Otentique.jpeg

De ervaren Saisse werkte drie jaar aan het Otentic-project. Het creëren van een geur vergelijkt hij met het maken van een kunstwerk. “Ik begin met een idee als vertrekpunt, daarom heen ontstaat uiteindelijk de geur.” Eén van zijn favoriete Otentic-geuren komt uit de Anno 1875-lijn, en bevat het bedwelmende Griekse ingrediënt mastiek, een hars afkomstig uit een struik.Na een proef met een testpanel volgden aanpassingen. Wat het testpanel niet kon bekoren? Dat kan Ivo Jacobs niet zeggen. In ieder geval werden de geuren zo aangepast dat ze wel in de smaak vielen. Zelf is hij in elk geval niet dol op de sterke snoepachtige fruitgeuren die vooral jonge parfumeurs tegenwoordig maken. Dergelijke populaire, commerciële aroma’s tref je niet aan bij Otentic.

Otentique1.jpeg

Otentic-parfums zijn onderverdeeld in acht specifieke ‘stijlen’, zoals het zoete en fruitige Sedux, het frisse Lemonia, het poederige Elegantia en Oriëntaalse Sensuali. Elk genre heeft 8 varianten. Ruiken gaat niet zoals gebruikelijk via papieren strookjes, maar door je neus te steken in een genummerd glazen ballonnetje dat ‘gevuld’ is met geur. “Het voorkomt een wolk van geuren in de winkel”, zegt Ivo Jacobs. “In de winkel moet het neutraal ruiken.”

Om te weten wat je precies in het ballonnetje ruikt, druk je op een nummer op het scherm, en dan verschijnen alle ingrediënten. Tip: bedenk van te voren van welke geurgenres je houdt, want Otentic biedt veel mogelijkheden waardoor je het risico loopt dat je neus verdwaalt. 8 genres met ieder 8 varianten is 64 verschillende geuren! Slim: bezoek eerst de Otentic site. Zelfs als je weet welk genre je voorkeur heeft – in mijn geval het bloemige Fyori – dan nog moet je kiezen uit de acht varianten. Mijn neus bleef haken aan nummer 6 uit de Fyori-lijn, een eigenzinnige bloemengeur met viooltjes, roos, mimosa, vanille, bergamot en witte musc.Naast de acht genres, zijn er nog twee bijzondere collecties. Pures bevat acht uitzonderlijke, rijke geuren waaronder sandelhout, neroli en amber. De Anno 1785- lijn eert ‘vergeten’ geuren met zeldzame ingrediënten.

De reacties op Otentic zijn positief, volgens Ivo Jacobs, die hoopt met zijn concept de door de marketing geregeerde parfumwereld te veranderen. “Terug naar authenticiteit en historie.”

Prijzen: Eau de parfum 50 ml € 69 tot € 79. Eau de parfum 100 ml: € 94 tot € 109. Otentic Stadshart Amstelveen. Otenticperfumes.com

EX NIHILO: MAAK ZO JE EIGEN GEUR

EEN KENNISMAKING MET DE OSMOLOGUE

Van gepersonaliseerde sneakers, auto’s tot het ideale achterwerk. Is op het gebied van customized parfums de Osmologue van Ex-Nihilo de toekomst?

In de Parijse Ex-Nihilo-boetiek worden parfumflacons overschaduwd door een sexy bar en een glanzende koperkleurige mini-tank: de Osmologue. Het is duidelijk, het Franse parfumhuis Ex-Nihilo staat voor vernieuwing. Oprichter Benoît Verdier, zegt het zo: “Tom Ford is klassiek als een Rolls-Royce, wij zijn een Tesla en innovatief. Op het vlak van personaliseren én van verpakkingen met gerecycled materiaal.”

ex-nihilo-osmologue.jpg

Verdier, een van de drie oprichters van het vooruitstrevende parfummerk, legt in zijn laboratoriumachtige winkel aan de rue Saint-Honoré uit dat steeds meer klanten bestaande Ex-Nihilo creaties uit de collecties Babylone en Initiale customizen naar eigen smaak.

Wacht even, doet dit concept niet denken aan dat van Le Labo? Volgens Verdier beslist niet. “Zij werken met kant-en-klare premixen, wij staan voor Franse avant-garde en starten via technologie bij de basis.”

EX-NIHI1.jpg

De eerste stap is de kennismaking met geconcentreerde versies van een achttal Ex Nihilo geuren; van het bloemrijke Jasmin Fauve tot het zwaardere Musc Infini. Je ruikt deze uniseks geuren via een zogenaamde ‘vase de senteur’, dat oogt als futuristisch bloemenvaasje, zonder bloemen, maar met een knopje. Na een druk hierop vullen de neusgaten zich met een dosis pure parfum, zónder alcohol. “Zodat hersens zich niet extra hoeven inspannen”, legt Verdier uit.

Na deze test weet Verdier waar iemands voorkeur naar uitgaat. In mijn geval is dat het bloemrijke Fleur Narcotique. Dit vrouwelijke parfum wordt het vertrekpunt voor mijn unieke geur. De personaliseringspret begint nu pas echt.

ex-nihilo2.jpg

Deel van die pret is niet alleen veel ruiken aan blotters, maar vooral praten. Heel relaxt, aan die prachtige sexy bar, met een kopje thee of beter een glaasje water – nooit koffie want de scherpe koffiegeur leidt af .

Verdiers rol is die van vragensteller. Antwoorden op zijn vraag waar iemand van houdt, stellen hem vaak teleur. “Veel mensen hebben geen idee, als voorbeeld roepen ze dan merken. Om wél een idee te krijgen over iemands voorkeursingrediënten is het effectiever te ontdekken waar die persoon een hekel aan heeft.” Dat is oriëntaalse oud, antwoord ik. Volgens Verdier ga ik hiermee tegen de trend in. Het ingrediënt is namelijk bezig met een opmars. Zelfs in het koele Nederland. “Mensen die parfums ontdekken beginnen vaak met frisse citrus neroli geuren en stappen daarna over naar iets zwaarders. Volgens mij heeft dat te maken met een hang naar intensiteit, nee de oud-trend is niet dood. Ik verwacht zelfs meer commerciële varianten.” Ex Nihilo’s eigen bestseller is Oud Vendôme, een woody geur met sandelwood.

EXNIH1.jpg

Benoît Verdiers doel is mensen zoals ik met een vrij conservatieve smaak naar een creatiever level sturen.

Blotters gaan over en weer, voor het beste resultaat worden probeersels gespoten op de huid, vervolgens wordt er drie tot tien minuten gewacht op de dry down. Ondertussen passeert soms het hele leven van een klant. Wat Verdier dan denkt? Lachend: “Dat houd ik liever voor me! Maar niet zelden voel ik mij een psycho-parfumeur! Geur is de meest krachtige manier voor het oproepen van herinneringen. Ik heb mensen zien breken hier, huilen bijvoorbeeld omdat een geur deed denken aan iemand die ze hadden verloren.”

Ik houd het droog, met Fleur Narcotique als basis voeg ik voor een sprankelende heldere twist oranjebloesem toe. Witte handschoenen gaan aan, er wordt gemeten, bekers gevuld, en tádá de wonderlijke Osmologue komt in actie.

EX1.jpg

Ex-Nihilo bestaat nu vijf jaar. Met een uitgesproken vormgeving (knalkobalt blauw!) en conceptuele benadering is het Franse label een opvallende parfumspeler. “Door alles intern te doen, van vormgeving tot fotografie, is het is ons gelukt een stempel te zetten”, zegt Verdier.

De prijs voor een droomgeur start bij €290, maar kan omhoog schieten door plotseling dure ingrediënten, zoals nu vanille.

Nieuwsgierig? Ex Nihilo is te koop via skins.nl. Boutique & Osmologue service: 352 rue Saint-Honoré, Paris. www.ex-nihilo-paris.com

GIORGIO ARMANI ECSTASY LACQUER: GLOSS IT!

LONG-LASTING GLOSS

Ecstacy Lacquer van Giorgio Armani Beauty heeft het allemaal: de glans van een lak, de kleurintensiteit en de hold van een lip tint en het comfort van een lipstick.

Nieuws voor de Ecstasy Lacquer-fans is dat de kleurenrange met zes nieuwe tinten is uitgebreid naar 24 kleuren met een gelakte parelmoerachtige en metallic finish.

exta 2.jpg

Het grote Giorgio Armani gloss-geheim? Dat is de combinatie van pigmenten en kleurstoffen die zorgen voor een sprankelend kleureffect. Als het water verdampt, komt de glanzende olie aan het oppervlak en vormt een hoogglans filmlaagje dat nooit vettig of plakkerig aanvoelt. De kleur blijft binnen de lijntjes en hoopt niet op. De kleur is long-lasting en vervaagd niet. Wat wil je nog meer?

exta 1.jpg

Ecstasy Lacquer €36. Exclusief bij: de Bijenkorf online, De Bijenkorf in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag. Douglas Online, Douglas in Utrecht Hoog Catharijne, Douglas Rotterdam, Zwolle en Maastricht

ALLIES OF SKIN: TRIPLE HYALURONZUUR

OPPEPPER VOOR DE HUID

Sinds de beauty-industrie weet dat hyaluronzuur werkt als huidvuller, worden talloze innovatieve formules gelanceerd. Probeer eens Allies of Skin.

Hyaluronzuur blinkt ook uit in het vasthouden van vocht en zorgt voor binding tussen de huidvezels. Meer kwaliteiten; de huid-identieke stof stimuleert wondgenezing en draagt bij aan de stevigheid van de huid.

Allies.jpg

Hyaluronzuur wordt in een maximale concentratie van 2% toegepast in een scala aan cosmeticaproducten tegen huidveroudering. Het Amerikaanse skin care label Allies of Skin gebruikt een Triple-versie als anti-verouderingseffect.

Triple Hyaluronic Antioxidant Hydration Serum is een hyaluronzuur-serum met antioxidanten, peptiden en stamcellen. Doel: de vochtarme huid intens te hydrateren en te herstellen. Triple staat voor 3 vormen van hyaluronzuur (laag moleculair gewicht, hoog moleculair gewicht en botanisch polysaccharide) om de huid aan te vullen met geconcentreerd vocht en fijne lijntjes op te vullen.

Allies-of-Skin.jpg

Naast hydratatie traint deze formule van Allies of Skin de huid om vocht beter vast te houden en versterkt het de huidbarrière.

Triple Hyaluronic Antioxidant Hydration Serum €85 30ml. Via skins.nl

Door Sophie-Céline Hamer

HEELEY: BLANC POUDRE

KWETSBARE ERVARING

Blanc Poudre is het nieuwste parfum van James Heeley, met heerlijke vanille. Een kraakheldere geur.

Blanc Poudre is een kwetsbare ervaring, het ruikt lievig braaf. Maar ook helder, vertrouwd, poederig en lichtjes zoet naar vanille. De associatie met helder zal komen door de topnoten katoenbloem en rijst. In het hart ruiken we bloemige noten. In de basis: witte musk, sandelhout en ja hoor vanille. Een verfijnde aanrader.

Heeley.jpg

Blanc Poudre is geïnspireerd op Frans porselein, voor zowel hem als haar en wij vinden het niet een seizoengebonden geur.

Heeley Paris. Blanc Poudre. Eau de Parfum 100ml €130. Via skins.nl. Door Sophie-Céline Hamer

PATYKA: VOOR EEN MATTE FINISH

ETHICAL SKIN CARE

Koop je een Patyka-product, dan krijg je er altijd een gratis cadeautje bij: de verpakking. Zodra je het doosje opent ontvouwd dit zich als een bloem!

Pat.jpg

Zelden zo’n sterk staaltje aan merkbeleving gezien. Patyka (sinds 1922) is een Frans label met inmiddels een aanzienlijke collectie organic skin care voor vriendelijke prijzen. Patyka maakte lang gelden naam met Huile Absolue, een verlichtende huidelixer van plantaardige oliën en extracten.

Patyka Matte Perfecting Fluid is een hydraterdende crème die onzuiverheden te lijf gaat dankzij de klis wortel, een geneeskundige plant met ontgiftende eigenschappen waar je ook kruidenthee van kan trekken.

pat1.jpg

De crème bevat ook prebiotica voor het herstel van de balans van de huidflora en reguleren van de talgproductie. Natuurlijk silica-poeder zorgt voor een mooie matte finish. 100% vegen & organic.

Patyka Fluide Matte Perfecteur €25 40ml. Via skins.nl

Door Sophie-Céline Hamer

HAIRSTORY: WONDER POEDER

VOOR WOW VOLUME

Hoewel droog shampoo ontzettend handig is, en zelfs voor velen onmisbaar, kampt het ook met een niet zo fris en modern imago (spuitbus!). Het Amerikaanse Hairstory verrast met Power Powder. De naam klinkt meteen al beter.

Hairstory.jpg

Droog shampoos’s staan bekend om hun snelle absorberende vermogen van vettige (haar-olie) substanties. Power Powder lost olie op, en voegt nog een dimensie toe: een enorm blijvend volume. Ideaal natuurlijk voor dun haar, maar mensen met ‘normaal’ haar worden ook blij van dit product. Power Powder is ook geschikt om wenkbrauwen voller te maken.

Hairstory1.jpg

Power Powder zit verpakt in een witte plastic flacon met een speciaal tuitje en verstuiver. De beste plek om de witte poeder aan te brengen is in de badkamer… of buiten – het poeder is als stof – het dwarrelt niet alleen over het haar maar ook over je spullen. De geur is gelukkig aangenaam en het product is gecertificeerd organic. Nadeel: houd je de witte verpakking tegen het licht, dan blijkt de fles tot net iets meer dan de helft is gevuld. De rest is lucht.

Hairstory Pow(d)er Sheeer Genius €45 38gr. Via hairstory.com

Door Sophie-Céline Hamer

KNEIPP LIPCARE 100% NATUURLIJK

ZONDER SCHADELIJKE INGREDIËNTEN

Kneipp (sinds 1891) verrast met een viertal 100% natuurlijke, vegan lippenbalsems. Goed nieuws: deze lipverzorging is niet irritant verslavend want de basis is NIET snel verdampend water waardoor lippen snel droog aanvoelen en je aan het stiften blijft!

Kneipp1.jpg

Deze tof uitziende balsems - een huls van zacht kurk en pastelkleurig - bieden het zogenaamde ‘depot-effect’, een intensieve verzorging en hydratatie die voor een langere periode beetje bij beetje aan de lippen wordt afgegeven. Ideaal voor gebarsten en droge lippen. Mijn favoriet: de frisse Kneipp lippenbalsem met aloé en vera en watermuntextract.

Kneipp-Cupuacu-Nut-Vanilla.jpg

De verpakking is ecovriendelijk met een blisterdoosje waar je niet gillend gek van wordt en dat is gemaakt van innovatief graspapier dat onder andere minder CO2-uitstoot genereert dan normaal het geval is. Kneipp lipcare bevat geen conserveringsmiddelen, minerale oliën, paraffine, siliconenoliën en kleurstoffen, en dat is een heerlijk idee. Labello eat your heart out!

Kneip Hydro Care €5,99 4,7 gram. Kleipp.com/nl

VANDEROHE: 100% GROEN POWER SERUM

UPLIFTING & MILD

Via Cosmania ontdekte ik onlangs Vanderohe, dat klinkt Nederlands, maar dit 100% organic skincare-label is afkomstig uit Londen met als hero-product het Vanderohe No.1 Face Serum.

vanderohe1.jpg

Het prijswinnende Vanderohe is het geesteskindje van Olivia Thorpe die als tiener al last had van acne en andere huidirritaties. Het idee voor Thorpe’s eerste product kreeg ze tijdens haar zwangerschap toen haar geur vermogen zich zo sterk ontwikkelde waardoor bepaalde geuren ‘ondraagbaar’ werden. De Britse ontwikkelde in twee jaar tijd haar eigen huidverzorgsolie, een plantaardig, hydraterend product voor dag en nacht met een kalmerende geur op basis van biologisch en wild gekweekte ingrediënten.

Vanderohe.jpg

Het Vanderohe No.1 Face Serum bevat een super-elftal aan hoogwaardige organic koud-geperste oliën en is verrijkt met 100% pure, biologische en etherische oliën. Een van de ingrediënten is abrikozenpitolie met een hoog gehalte aan antioxidanten die vrije radicalen bestrijden en tekenen van veroudering keren.

Nog een ingrediënt is biologische druivenpitolie dat rijk is aan flavonoïden die helpen bij het verwijderen van vrije radicalen en het bevorderen van de productie van collageen. Een andere krachtig antioxidant is organic rozenbottelolie.

Vanderohe No. 1 Nourishing Face Serum 30ml €100. Via Cosmania Amsterdam

DIOR: BRONZEN DOE JE ZO

FRISSE GLOW

Dior vernieuwde onlangs diens Dior Bronze zonnecrème-lijn met meer doeltreffende formules. Dior Bronze Lait en Brume Protecteur Hâle Sublime is nu te koop met beschermingsfactor 50.

diorbronze.jpg

Ik probeer de redelijk geprijsde Dior Bronze Crème Protecteur Hâle Sublime SPF30 voor het gezicht, mooi verpakt in een goudkleurige tube. Het eerste wat je letterlijk opmerkt bij een zonnecrème is vaak de geur, die nogal eens irriteert. Dior Bronze ruikt als een zacht bloemboeket met jasmijn, oranjebloesem en Ylang Ylang. Fans van Dior Bronze herkennen de geur meteen, om de lichtheid te onderstrepen is een vernieuwende versie van de bedwelmende Monoï-noot aan dit ‘boeket’ toegevoegd.

Diorbronze2.jpg

Hoe het smeert? Fris en zacht, is de eerste indruk. De textuur is licht, en bevat plantaardige bestandsdelen. De bij zonnebrandcrèmes bekende witte waas smeer je makkelijk weg. Dankzij toegevoegd parelmoer krijgt je huid een instant natuurlijke glow. Dior Bronze beloofd dat je huid sneller bruin wordt, en dat het bruiningseffect na het zonnen wordt voortgezet. Na de eerste zomerse zonnestralen zal dat nog moeten blijken.

Dior Bronze Crème Protecteur Hâle Sublime SPF30 of SPF50 Visage Tube 50ml €36. Dior Bronze Milky Mist SPF50 spray 125ml €40. Dior Bronze Lait en Brume Protecteur Hâle Sublime €36,80.Via dior.com of in de Bijenkorf

WIE WAT WAAR: DE LANCERING VAN MIRROR MIRROR #7

MIRROR MIRROR X AURA X BIOLAGE R.A.W

In oktober vond de lancering plaats van alweer een nieuw nummer van MIRROR MIRROR, een magazine met de focus op beauty en fashion. En druk en gezellig dat was! Met dank aan sponsors als Marie-Stella-Maris, Warsteiner en Jajem.

JD-Photography-DSC_9468.jpg

De lancering van MIRROR MIRROR #7 werd gecombineerd met de expositie Nature Calls, een zesdelige serie met intrigerende foto-collages van Jasper Abels en hairstylist Daan Kneppers met modellen in weelderige geschilderde landschappen uit de collectie van het Rijksstudio. Zeven bekende modellen, onder wie Dorith Mous, Jelle Haen en Josefien Rodermans, gingen uit de kleren voor AURA, het non-profit platform dat wil zorgen voor meer diepgang binnen de modewereld.

Daan Kneppers is ambassadeur van het duurzame haarverzorgingmerk Biolage R.A.W en tevens trotse supporter van het AURA-project. Bij elk AURA-project staat natuurlijke schoonheid centraal en is gelinkt aan een goed doel. Nature Calls staat in het teken van water. De opbrengst van de verkoop van de Nature Calls foto’s gaat naar het Dolphin Project. (event-fotografie: Jelle Draper)

JD-Photography-DSC_9188.jpg

MIRROR MIRROR is in 2014 opgericht door modejournalist Georgette Koning, en heeft zich ontwikkeld tot platform voor Nederlands beautytalent. Fotografen, make-upartiesten, hairstylisten en stylisten later er hun beste werk zien.

JD-Photography-DSC_9154.jpg

In dit door…,staat vormgegeven nummer staan interviews met o.a. Diors artistiek directeur Maria Grazia Chiuri over haar visie op schoonheid. Tom Pecheux YSL’s global beauty director over zijn debuutcollectie voor Yves Saint Laurent. De gezichtsculpturen van Instagramsensatie Lylexox van afval gemixed met make-up. De bloemenfoto’s van Danielle Kwaaitaal als de fotomodellen van de natuur.

JD-Photography-DSC_9193.jpg
JD-Photography-DSC_8978.jpg
JD-Photography-DSC_9004.jpg
JD-Photography-DSC_9373.jpg
JD-Photography-DSC_9124.jpg
JD-Photography-DSC_9056.jpg
JD-Photography-DSC_9172.jpg
JD-Photography-DSC_9340.jpg
JD-Photography-DSC_9398.jpg
JD-Photography-DSC_9495.jpg
JD-Photography-DSC_9442.jpg
JD-Photography-DSC_9284.jpg
JD-Photography-DSC_9286.jpg
JD-Photography-DSC_9010.jpg
JD-Photography-DSC_9487.jpg
JD-Photography-DSC_9456.jpg
JD-Photography-DSC_9157.jpg
JD-Photography-DSC_9223.jpg
JD-Photography-DSC_9208.jpg
JD-Photography-DSC_9371.jpg
JD-Photography-DSC_9248.jpg
JD-Photography-DSC_8928.jpg
JD-Photography-DSC_9383.jpg
JD-Photography-DSC_9044.jpg
JD-Photography-DSC_9161.jpg
JD-Photography-DSC_9420.jpg
JD-Photography-DSC_9258.jpg
JD-Photography-DSC_9166.jpg
JD-Photography-DSC_9301.jpg
JD-Photography-DSC_9231.jpg
JD-Photography-DSC_9498.jpg
JD-Photography-DSC_9276.jpg
JD-Photography-DSC_9462.jpg
JD-Photography-DSC_9210.jpg
JD-Photography-DSC_9200.jpg
JD-Photography-DSC_9086.jpg
JD-Photography-DSC_9267.jpg
JD-Photography-DSC_9270.jpg
JD-Photography-DSC_9386.jpg
JD-Photography-DSC_9393.jpg
JD-Photography-DSC_9446.jpg
JD-Photography-DSC_8997.jpg
JD-Photography-DSC_9402.jpg
JD-Photography-DSC_9289.jpg
JD-Photography-DSC_8937.jpg
JD-Photography-DSC_9245.jpg
JD-Photography-DSC_9186.jpg
JD-Photography-DSC_9240.jpg
JD-Photography-DSC_9405.jpg
JD-Photography-DSC_9511.jpg

MOSCHINO: COMEBACK VAN DE TEDDYBEER


MUST-HAVE TEDDYBEER

Vier jaar naar de lancering van Moschino’s Toy is er nu een nieuwe versie. Een giga Toy 2 flacon werd afgelopen oktober in Milaan aan op de catwalk getoond aan het modepubliek door niemand minder dan Kendall Jenner.

toy2.jpg

Toy 2 is een interessante eau de parfum, het is floral woody met een sappige twist dankzij mandarijn, sinaasappel en appel, gemixt met magnolia. Het hart van de geur ruikt naar pioenroos en jasmijn. De dry down is een fluwelige combinatie van musk, sandelhout en amber.Mmm.

Naast de geur van Toy 2 is ook de verpakking anders, zie hier een fantastische berenflacon van mat en glanzend glas, dat is totaal iets anders dan een furry teadbear. Hoewel Kendell Jenner de Moschino’s Toy als eerst mocht lanceren, is het gezicht van de geur model Devon Aoki.

Moschino Toy 2, 30ml €45,90, 50ml €67,32 100ml €89,76. Toy2 wordt vergezeld van een gelijknamige bad- en shower gel