LHBTQIA+-BEAUTYMERKEN DIE HUN GELD OMZETTEN IN DADEN
M.A.C Cosmetics Viva Glam Lipglass Air Non-Sticky Gloss x Kim Petras
Pride Amsterdam vindt dit jaar plaats van 26 juli tot en met 3 augustus, met zaterdag 2 augustus de onvolprezen Canal Parade door de grachten van Amsterdam. Het thema van 2025 is LOVE: we hebben daarom een aantal beautymerken voor je op een rij gezet die zich met veel love, aandacht en geld inzetten voor meer diversiteit, inclusiviteit en het milieu.
VIVA GLAM
M.A.C Cosmetics, opgericht door Frank Toskan en Frank Angelo in 1984, staat niet alleen bekend om zijn make-up maar ook om zijn betrokkenheid bij de LHBTQIA+-gemeenschap. In 1994 introduceerde M.A.C de Viva Glam-campagne met lipsticks in samenwerking met RuPaul waarvan 100% van de opbrengst werd gedoneerd aan mensen met aids en hiv over de hele wereld. Anno 2025 doneert M.A.C ook aan non-profitorganisaties die vrouwen, meisjes en de LHBTQIA+-gemeenschap ondersteunen en zetten ze de steun aan mensen met hiv en aids voort.
Dit jaar hebben ze popster en transgender pionier Kim Petras gevraagd voor hun limited edition Pride Month Viva Glam Lip Glass Air in de kleur Viva Kimmitment, een rode lipgloss. 100 procent van de opbrengst van elke aankoop gaat naar 'goede doelen die onze uitgebreide missie van gender-, seksuele, raciale en milieu-gelijkheid voor iedereen steunen' zo meldt M.A.C.
M.A.C Cosmetics Viva Glam Lipglass Air Non-Sticky Gloss x Kim Petras, limited edition, € 27, maccosmetics.nl
LEES DOOR ONDER DE FOTO
Noto Botanics Hydrating Deep Serum
GENDERFLUIDE
Noto Botanics is een genderfluïde, clean cosmeticamerk dat authenticiteit, diversiteit en zelfexpressie in beauty vooropzet. Het merk werd opgericht door Gloria Noto omdat ze het gevoel had dat er een gebrek was aan diversiteit in de beauty-industrie voor queer, non-binaire, transgender en bi-poc personen. Noto: 'Als ondernemer en queer vrouw vind ik het belangrijk om via mijn werk contact te maken met mijn gemeenschap'. Door een percentage van producten te doneren, draagt het merk bij aan kwetsbare gemeenschappen, de kunstwereld en het milieu. Hieronder vallen onder meer The Transgender Freedom Project en The Trevor Project, een organisatie voor zelfmoordpreventie en crisisinterventie voor de LHBTQIA+-gemeenschap. Het Deep Serum is een hydraterend olieserum voor het gezicht en hals met plantaardige ingrediënten zoals druivenpitolie. Het gladmakende en glow giving serum is geschikt voor alle huidtypen, inclusief de gevoelige, droge, acnegevoelige, vette en gecombineerde huid.
Noto Botanics Hydrating Deep Serum € 50,95, notobotanics.com
LEES DOOR ONDER DE FOTO
Trixie Cosmetics Hotline Gel Liner Black
DRAGQUEEN
Trixie Cosmetics, opgericht door de Amerikaanse dragqueen Trixie Mattel, biedt professionele make-up in kleurrijke verpakkingen. Trixie baseerde het merk op haar ervaring als visagist en dragqueen. Het merk werkt samen met The Honeybee Conservancy en doneert een deel van de omzet om bijenbescherming te bevorderen en gemeenschappen te voorzien van de educatie, hulpmiddelen en bijen die nodig zijn om de lokale landbouw te ondersteunen. Met de Hotline Gel Liner in Black kun je in een handomdraai een dramatische winged eyeliner creëren. De matte pigmentatie zorgt voor een eyeliner met een intense look die de hele dag blijft zitten. De gelformule is makkelijk aan te brengen en droogt snel op, waardoor je geen last hebt van vlekken of vegen.
Trixie Cosmetics Hotline Gel Liner Black € 14,95, boozyshop.nl