BEAUTY HACK: COLOR CLASH

WHEN BLUE MEETS PINK MEETS GLOW

Make-up artiest Eva Agerbeek pakt uit met kleur. Helderblauw kobalt is een opvallende tint die doorgaans vooral mooi kleurt bij bruine en hazelnootbruine ogen. In combinatie met roze/paars krijgt blauw een nieuwe dimensie, met een knipoog naar de eighties

2NARS the multiple 1 lores.jpg

Voor een glowy shine is NARS Multipe Stick gebruikt als highlighter voor zowel de jukbeenderen als ogen.

1NARS the Multiple lores.jpg


NARS Single Eyeshadow Outremer (blauw), Sultan (paars) €25. NARS Multiple Stick €41. Via debijenkorf.nl

Credits: Fotografie: Erasmo Parra, Make up: Eva Agerbeek, Styling: Nikki Huiberts, Model: Robinson Koster @ Max Models.

DE STERREN MAKE-UP VAN JEFFREE STAR

SUIKERZOET ROZE

Jeffree Star was ruim tien jaar geleden een gevaarlijke concurrent voor Lady Gaga. Hij had meer volgers dan haar (op MySpace, maar toch!). Hoe zat dat dan met Jeffree Star? De Amerikaan bracht in 2009 een album uit, Beauty Killer, met daarop ook een nog jonge Nicki Minaj. Die laatste werd een megaster, terwijl Star om onopgehelderde redenen in 2013 zijn muziekcarrière vaarwel zei en zich stortte op cosmetica. Nu kwam het succes wel. Als immense populaire drag queen en make-upartiest overrompelde hij de beautywereld met Jeffree Star Cosmetics.

star.jpg

Met YouTube als platform, en 10 miljoen volgers daar, heeft Star de sterrenstatus bereikt. Zijn producten – verpakt in suikerzoet roze - zijn vaak binnen enkele minuten na de lancering uitverkocht. Vorige week zou Star in Amsterdam zijn om te huggen met zo’n 300 uitverkoren superfans.

starjeffreestarliquidhighlighter_1_GL.jpg

De bossenbranden in Californië gooiden letterlijk roet in het eten. Nadat Star was geland in Amsterdam reisde hij meteen weer terug naar Californië.

Star2.jpg

De teleurgestelde fans zullen het voorlopig weer moeten doen met een steeds verder groeiende Jeffree Star beautycollectie.

StarBN_blue_raspberry_sucker_1024x1024.jpg

Exclusief via Ici Paris XL Rotterdam, Lijnbaan, Breda, Eindstraat, Amsterdam Nieuwendijk en online iciparisxl.nl Velour Lipscrub €14,90, Velour Liquid Lipstick €19,50, Liquid Frost Highlighter €27,90

star4.jpeg

TREND: HET BLAUWE OOG

Het blauwe oog is eindelijk doorgebroken. Met blauwe mascara die niet langer onvindbaar is. Breng voor de mooiste blauwe wimpers wel eerst even een laagje witte primer aan.

rh.jpeg

Voor óp het ooglid, en voor een sky blue cat eye is blauw ook lekkere binnenkomer. Deze looks zijn geïnspireerd op die van Susan Sarandon in een van de meest iconische Halloween films, The Rocky Horror Picture Show.

Producten: Garnier BB Cream, Rimmel London Match Perfection Concealer, Too Faced Chocolate Bon Bons Palette, Arteza Face Paint Palette, Urban Decay Lipstick in Disturbed, Wycon Wonder Glaze Lip Plumping in 7.

Credits: Make-up: María Colina Saab, Fotografie: Junayd Salimo, Model: Federica Orlandini.

THE COLOR: OOK ZO'N ZIN IN RAINBOW HAIR?

FUN, BOLD, FLIRTY

Zin in een opvallende en spraakmakende haarkleur. Logisch! De populariteit van pasteltinten en rainbow hair neemt als een malle toe!

Haarkleurconcept The Color lanceert haar nieuwe najaarscampagne 2018 niet aan de hand van modellen, maar koos voor een zestal inspirerende rolmodellen: sportvrouw Ellen Hoog, juwelenontwerpster Maria Kooistra, influencer Nathalie Kemna, HR-assistent en Influencer Wiep Boers, blogster Celeste van Joost en PR dame Eva van der Mei. Als Color Ambassadors zijn ze voorzien van een unieke tailor-made haarkleur, waarmee elke persoonlijkheid wordt onderstreept.

COLOR_STAAND_HR_060918_16.jpg

“Wij hebben er bewust voor gekozen om het haar realistisch te stylen tijdens de shoot en in de campagnevideo. Geen krullen of een mega volume dat je thuis als consument zelf niet kunt maken. Geen ingewikkelde bouwwerken maar mooi draagbaar haar, met de meest prachtige kleurtechnieken. Speciaal zoals The Color Specialisten van The Color dat kunnen maken; tailor-made en helemaal afgestemd op jouw karakter en gezicht.” - Iris Poldervaart, Creative Director The Color.

The Color is het eerste salonconcept in Nederland waar de focus ligt op haarkleuren. Wat The Color zo onderscheidend maakt is dat The Color Specialists de volledig op maat gemaakte kleuren altijd aan de Color Bar in het zicht van de klant bereiden. Het advies van de specialisten wordt gevisualiseerd door middel van tutorials en een digitaal lookbook, aangeboden via tablets en tv-schermen in de salons.

COLOR_STAAND_HR_060918_14.jpg

The Color werkt met Matrix SoColor Cult, de tool waarmee je op creatief vlak alle kanten op kunt. De nieuwe lijn van Matrix garandeert een langdurige houdbaarheid en een intensieve, levendige kleur waarbij de gezondheid van het haar altijd optimaal behouden blijft. Dankzij de veelzijdigheid van SoColor Cult is het ook mogelijk om een semi-permanente of subtiele kleuring te creëren. Fun, flirty en bold colors die perfect afgestemd kunnen worden op iedere persoonlijkheid.

Je vindt The Color salons in de Pijp, Amsterdam-West, De Jordaan en Nijmegen. Geknipt wordt er ook. Klanten kunnen telefonisch en via WhatsApp contact opnemen met de salon.

BEAUTY POWER: QUEEN NEFERTITI

CAT-EYE & CREATIVITY

Queen Nefertiti’s iconic style was recreated over the decades by many celebrities, as Iman for Michael Jackson’s music video, Rihanna’s 2017 Vogue Arabia cover and Valentino’s recent tribute. Cat-eye, the traditional Egyptian headdress - some beauty tends never go out of fashion.

Iman.jpg

Being a powerful leader and using her beauty as a great advantage, Queen Nefertiti shaped a new impression of female power. In order to achieve positions of influence in the modern world, women who embody Nefertiti, like Rihanna or Iman, apply their talents, intellect, creativity and striking appearance as well.

Imanriha.jpg

It’s interesting that, looking back through the centuries at a woman living in wildly different circumstances, Queen Nefertiti used her beauty in the same way we do today: to communicate publicly who we are, to express our uniqueness or even call for social changes. Written by Katia Yatsenko.

Imans.jpg

Chroma Collection Lancôme x Proenza Schouler. Ombre Hypnôse Kajal Chroma. €26

ART DECORATIF


FONKELEN

Pailletten, strass, metallic of het echte werk; diamanten. Fonkelen móet tegenwoordig.

We willen gezien worden en we willen dat onze ogen, schoenen, brillen, lippen, jurken en tassen gezien worden. En niets valt meer op dan iets dat schittert in het licht. Dat weten modeontwerpers, make-upmerken en juwelenhuizen. En jij weet het ook. Éven in het middelpunt staan. Of het nu in het licht van de zon is, of van een cameraflits.

Fotografie: Domen / Van De Velde

Make-up: Sandra Govers voor Ellis Faas Cosmetics & Kevin Murphy @Angelique Hoorn Management

Model: Anouk Sanders @De Boekers

EXCLUSIEF LAKWERK

CRAZY VOLGENS JESSICA SCHOLTEN

Tom Pecheux, global beauty director van YSL, vertelde MIRROR MIRROR waar het in de beauty-wereld nu om draait: “no make-up at all of crazy make-up”. Het hele interview met deze wereldberoemde make-up artist staat in het MIRROR MIRROR oktober nummer. Wat als we zijn wijsheid toepassen op nagels?

Ben je nailtechnician, zoals de gerenommeerde Jessica Scholten, dan wil je natuurlijk all the way gaan. In samenwerking met MIRROR MIRROR ontwierp Jessica deze geweldige nagel met marmermotief! Te moeilijk, laat je dan vooral inspireren door de kleurtjes.

F_64119.jpg

FOTO: Dennis Koval @Unit

NAILART: Jessica Scholten @Ncl Representation. Salon Lakwerk, Spuistraat, Amsterdam

BIANCA VAN ZWIETEN & KOLESTON PERFECT ME+

Hairdresser of the Year Bianca van Zwieten showde tijdens de finale van de TrendVision Awards haar toekomstvoorspelling op het gebied van haarkleuringen.

Bianca van Zwieten van kapsalon Sjenkels in Amsterdam en die ook werkt voor MIRROR MIRROR werd dit voorjaar tijdens de Coiffure Awards uitgeroepen tot Hairdresser of the Year 2018.

trendvision_03.jpeg

Tijdens de Wella Professionals TrendVision 2018 Award Show die plaats vond tijdens Amsterdam Fashion Week, showde Bianca een aantal indrukwekkende avant-gardistische kapsels gekleurd met het Wella’s nieuwe Koleston Perfect Me+, een van de meest baanbrekende innovaties op het gebied van professionele haarkleuringen ooit. Kijk zelf, en laat je inspireren! De make-up is van Sandra Govers, ook zij werkt voor MIRROR MIRROR.

trendvision_01.jpeg
trendvision_02.jpeg

Princesses of Whiteland looks & tutorial

MIRROR MIRROR PORTFOLIO
Princesses of Whiteland captured by Gail Meijer

PrincessesOfWhiteland_001.jpg
PrincessesOfWhiteland_002.jpg

Make-up ‘How to’ by Eva Agerbeek

SKIN
To get the base just right I started off with clean skin using a bit of Bioderma, then added some Lancome Hydra Zen daycream and a bit of Weleda Skinfood on more dry areas wherever needed. I used a MAC Studio Finish Concealer palette to even skin out and set along side nostrils and under the eyes only a little bit with Kat von D’s Translucent Powder. I wanted the skin to look hydrated and healthy, but not overly glowy. This I feel sometimes takes away the focus of the eye make up and I did not feel it was fitting with the theme.  
 

AIR (Look 1)
For this look I used the lilac shade from the same MAC palette, mixed with the shades ‘Filter’ and ‘Fly’ from the Lime Crime Venus 2 palette. I painted the lashes even lighter with Kryolan Aquacolor to add to the angelical look and added my mix of different highlighters on all high point areas of the face, chest and shoulders.

After that, I felt the look needed a bit of a ‘kick’ and so I boldy went in with a neon coloured powder by Kryolan on the lips and cheeks. I used it sparingly of course, but I think it helps make the look a bit more interesting.   

PrincessesOfWhiteland_004.jpg
PrincessesOfWhiteland_003.jpg

WATER (Look 2)
For the skin I used the same products as with the other two looks, but added a lot of glycerin to get the ‘wet' look right.

Since this is the ‘darkest’ of all looks, I used quite a range of products packed on top of one another on the eyes to intensify both darkness and texture.

Starting off with Ellis Faas’ Creamy Eyes in black, I painted the shape I wanted and blended it out. On top I used a dark green shimmery shadow ‘Grafitti’ from Urban Decay’s Basquiat palette, and the shade ‘Sabled’ from the MAC Trend Forecast Fall ’18 cream shadow palette. I patted a black glitter all over top and added some MAC Gloss for wet shine. For the lashes I used a black mascara from Make Up Forever that I like to paint on with a little fan brush. 

PrincessesOfWhiteland_006.jpg
PrincessesOfWhiteland_005.jpg

EARTH (Look 3)
I first curled the lashes and used a brown pencil by Make up Forever to tightline the lash line. For the eyes I first went in with a bit of Kryolan Aquacolor on a blending brush, because Aquacolors are just so wonderful for mixing the exact color you want. I then darkened the colour around the lash line using MAC's Trend Forecast Fall ’18 cream shadow palette in the colour ‘Caramelized”. I am in love with this palette! Some find it a ‘no no’ to put cream on top of powder or dry paint, but I loved the colour combination and it worked just fine.

I wanted the lashes to show, but not too heavy, and since her natural lash tint is blonde, I used a brown mascara by Ellis Faas.

I used the same MAC palette to dab some color on the lips, and added a bit of matte bronzer under the cheekbones and jawline to add some warmth. For blusher I used one of my go-to blushes by MAC in the shade Melba.

After hair and face make up was done I painted the neck and shoulders back and added some chamomile owers with latex, to symbolize the black earth and owers that bloom from the ground.


Photography
Gail Meijer

Make- up
Eva Agerbeek

Hair
Wout Philippo

Model
Benthe Prikken @Future Faces Models Amsterdam  

 

INDY BEAUTY

MIRROR MIRROR PORTFOLIO
Late summer shots by Myrthe Giesbers

Indy9711.jpg
Indy9789.jpg
Indy9936.jpg
Indy10152.jpg
Indy9670.jpg
Indy9945.jpg
Indy10072.jpg
Indy10201.jpg

Photography
Myrthe Giesbers  

Styling
Sato Okoro @Angelique Hoorn management

Makeup & Hair
Carlos Saidel @House Of Orange  for Nars
Ass. Daphne Weijers

Model
Indy @Micha Models

Looks
MKTS studio , Scotch & Soda, Anouk van Wijk, Alix the label, 10Days, Demure couture hats Amsterdam, Chyba Jewelry    

 

Fun- loving MIU MIU accessories at "Golden Age" shoot

From earrings to (sun)glasses to bags. Meet fun- loving MIU MIU accessories in the Golden Age shoot captured by Jasper Abels.

COLLAGE_281.jpg
COLLAGE_312.jpg
COLLAGE_579 1.jpg
COLLAGE_498.jpg
COLLAGE_43u.jpg
COLLAGE_437 2.jpg

Photography
Jasper Abels

Styling
Nicole Huisman @N.C.L. Representation

Makeup
Liselotte van Saarloos @EE Agency for M.A.C Cosmetics & Tush Brushes

Makeup & Hair
Magdalena Loza for Nars, Balmain Couture (House of Orange)

Models
Romy, Dimphy, Kiki, Leanne, Tyvanni & Fatou @Code Model Management

All looks  & accessories by MIU MIU

Some Guilty Pleasures captured by Wendelien Daan

"The woman depicted has it made, but is drawing in luxury and boredom. She surrenders to guilty pleasures. Instead of organic rye she eats industrial white bread and falls asleep on the couch. It's our statement about the fakeness in fashion. Things can be down to earth and still qualify as luxury. So we had Soekie photographed in the garden wearing Dior jewellery, but with dirt under her French manicure. We made her pose with a milk moustache and hide under a paper handkerchief - the exasperated woman hiding from the world"  - Phillip Schueller and Rens de Waal

soekie1 057.jpg
Soekie6 018.jpg
Soekie7 025.jpg
Schermafbeelding 2018-03-25 om 01.05.12.png
Schermafbeelding 2018-03-25 om 00.04.44.png
Soekie5 058.jpg
Soekie4 018.jpg
soekie8 021.jpg

Photography
Wendelien Daan @Eric Hennebert

Styling
Mary- Lou Berkulin

Makeup
Kathinka Gernant @UNSPOKEN for Chanel

Hair
Hester Wernert- Rijn @UNSPOKEN
Ambassador Wella & endorser Bailmain Hair Couture

Model
Soekie @Paparazzi Model Management

Ass. Photography
Ramazan Barlas

Nail art
Fréderique Olthuis @House of Orange

All looks by Schueller de Waal

New Collection shoot by MaryMe- JimmyPaul: Gobelin 2.0

 New Collection by MaryMe-JimmyPaul

MMJP-6.jpg
MMJP-10.jpg
MMJP-8.jpg
MMJP-3.jpg
MMJP-9.jpg
MMJP-4.jpg
MMJP-2.jpg
IMG_0946.jpg
MMJP-7.jpg
MMJP-11.jpg
MMJP-1.jpg
MMJP-12.jpg
MMJP-5.jpg

Photographer: Derrick Bracks @eyenavigate

Make-up: Natalie Jean @nataliejeanmua
with Chic Studios @chicstudios

Hair: Melody Russ @itsamelmark
with Luxelab Salon @luxelab

Retoucher: Elena Bracks @elenakhlo

Stylist: Kim Krempien @kimkrem

Models: Haniyyah Tahirah @niatm, Ryanne @ryewhitebread,
Lauren Noelle @laurenlonglegs

LINERS: RIMMEL LONDON, MAC, SHISEIDO

Wonderflick_041_G.jpg

As we arrive into fall floating eyeliner has made its way into the hottest trends. The good old graphic liner is left behind for its more fun sibling, playing with all colors and shapes one can imagine. Written by Maria Colina Saab.

WHERE? Staying true to their edgy nature, Brits experimented with this eyeliner trend during the past LFW, spreading their coolness for all the world to see.

WHY? From being a punk statement to show a focus on clean lines and structure. Adding some floating eyeliner, is a catchy approach to get a memorable beauty in a slightly rebellious way. Making any look stylishly messy.

rimmel Black-e1507813861797.jpg

WHERE TO BUY? Rimmel London Ambassador Rita Ora Black Wonder Wing Liner. €8. Shiseido Inkstroke Eyeliner Brush €28. Rollerwheel Liquid Eyeline by MAC Cosmetics €20.

SMK-22'_NWP.jpg
Macl.jpg

INSPIRATION? Catwalk inspiration for Spring Summer 2018 Eudon Choi and Ashley Williams. For Fall Winter 2017/2018: Kenzo campaign.

PastedGraphic-2.png
PastedGraphic-4.png
PastedGraphic-3.png