REVIEW VALENTINO’S FALL 2025 CAMPAGNE: LEKKER LIKKEN & SPELEN!

Heb je ’m al voorbij zien komen, de nieuwe najaar 2025 video- en printcampagne van Maison Valentino? Wat ik ervan vind?

Over het filmpje: het idee van een one-shot video, gemaakt door de Britse fotograaf/filmregisseur Glen Luchford oogt lekker energiek. Nieuwsgierig kijk ik het ongeveer 50 seconden durende filmpje helemaal af. Speels!

Voorbij komen ruim twintig modellen, maar ook een paard, een hond én een witte kaketoe. Over die vreemde vogel later meer. In het filmpje wordt gefietst, gebald, gedraaid aan een Rubik Cube, er vliegt een mega geblazen bel voorbij en er wordt lustig gelikt. Aan ijsjes.

Het decor is namelijk een authentieke, strak gestylede Italiaanse gelataria. Het is daar een komen en gaan van modellen, allemaal gekleed in zomerse kleding uit de Valentino wintercollectie, eentje met een flinke vintage Valentino vibe en het  boho-chic stijltje waar Alessandro Michele patent op heeft.

OHOE DE KAKETOE

Op een van de modellenschouders lift een witte kaketoe mee. Glimlachend moest ik meteen denken aan Gucci en Patrizia Reggiani. Hintte Alessandro Michele hiermee naar de meest dramatische periode van zijn voormalig werkgever? De excentrieke Patrizia Reggiani werd in 1997 veroordeel tot een gevangenisstraf van 29 jaar voor het in opdracht laten vermoorden van haar ex-man Maurizio Gucci. Na 18 jaar werd ze vrijgelaten en in Milaan vaak gespot met papagaai Bo op haar schouder.

In de media liet de Gucci-erfgenaam weten graag voor Gucci te willen werken. Er is een positie vrij. Fantaseer zelf maar verder, mogelijk deed Michele dat ook.

Oja, de creatieve campagne is geïnspireerd door het ‘gewone’ dagelijkse leven. Vandaar het straattafereel. Maar had dan ook echte ‘gewone’ mensen ingezet voor deze campagne. Wat een gemiste kans! Nu moeten we het doen met inwisselbare naalddunne modellen waarvan het plezier niet bepaald afspat. Toch inspireerde het filmpje; we gaan snel een Italiaans ijsje scoren!

Vorige
Vorige

JACQUEMUS & TIMBERLAND ONTHULLEN BANANENGELE  COLLAB

Volgende
Volgende

INTERVIEW MET DUURZAME-MODE-ACTIVIST SARA DUBBELDAM