NILE ROGERS ‘LE FREAK’ X CHANEL

Flash! De iconische muzikant én zonnebrildrager Nile Rodgers staat met de modellen Vivienne Rohner en HyunJi Shin voor de camera in de nieuwe Eyewear-campagne van CHANEL.

De foto’s, van Karim Sadli, zijn een ode aan de disco eighties; de hoogtijdagen van de nachtclub als artistieke smeltkroes. Een viering van alles wat heerlijk sensueel en toen geweldig en leuk was. Toen gedanst werd op de beste disco -tracks, gecomponeerd door Nile Rodgers van disco-sensatie CHIC (megahit: Le Freak c’est chic!). Rodgers zou later gaan werken met de groten der pop-aarde, waaronder David Bowie (Let’s Dance).

Hieronder een leuk interview van Vivienne Rohner en HyunJi Shin met superster Nile Rodgers.

Vivienne Rohner: Nile, ik heb gelezen dat John Lee Hooker je ooit vertelde om je nooit zonder zonnebril te laten fotograferen, klopt dat? Nile Rodgers: Ja, dat is waar. Ik had een tv-show op VH-1 en John Lee Hooker was ook een van de gasten die erin speelde. Na afloop nam hij me apart en zei: ‘Wees altijd cool: laat je nooit fotograferen zonder zonnebril!’

HyunJi Shin: Draag je je bril ook in bed ? Ja. Ik draag mijn zonnebril in bed omdat hij op sterkte is, maar zet hem af als ik slaap.

Vivienne Rohner: We weten allemaal dankzij je hit dat le freak chic is. Vertel nog eens andere onverwacht chique dingen? Alle stijlvolle mensen zijn chic voor mij: mijn band, mijn vrienden, mijn doelen en de meeste artiesten. “Mode raakt uit de mode. Maar stijl blijft altijd bestaan,”zei Coco Chanel ooit!

HyunJi Shin: Wat zijn de eerste 3 nummers die in je opkomen als je wordt gevraagd om over je eigen nummers te praten? Good Times, I'm Coming Out en Le Freak. De hit Good Times was het muzikale ‘sjabloon’ voor het eerste commerciële hiphopnummer, Rapper's Delight.

I'm Coming Out was een eerbetoon van ons aan de enorme queergemeenschap die CHIC en Diana Ross steunden. Het nummer is al meer dan veertig jaar lang het openingsnummer van Diana Ross, als ze toert.

Vivienne Rohner: Wat is het beste feest waar je ooit bent geweest? President Obama’s laatste afscheidsfeest in het Witte Huis en het platinajubileum van de koningin in Buckingham Palace.

Vivienne Rohner: Wat maakt een song geweldig? Als het de ziel raakt van de luisteraar. En de voeten, zodat je als luisteraar gaat dansen.

HyunJi Shin: Wie zijn de muzikanten die je vandaag in het bijzonder inspireren? Beyoncé, Lil Nas X, The Dream en Thundercat, evenals de muzikanten die al mijn levenlang mij hart en ziel hebben veroverden - van John Coltrane, Nina Simone, Eric, Dolphy Miles Davis, Prokofjev tot Mozart.

Vivienne Rohner: Hoe kwam je eigenlijk in contact met CHANEL en hoe voelt het om het gezicht van deze campagne te zijn? Ik speelde op een CHANEL feest en show in La Vigie, de residentie van Karl Lagerfeld in Monaco. Daarna werd ik gevraagd om het gezicht te zijn van de volgende brillencampagne. Ik was sprakeloos! Ook vereerd en eerlijk gezegd ook best verrast.

Modellen Vivienne en HyunJi dragen brillen uit de nieuwste Chanel zonnebrillen collectie. Van tijdloze zwarte zonnebrillen met gewatteerde brillenpootjes, decoratieve kettingen tot retro pilotenbrillen en extravagante oversized monturen in parelmoer crème en roze. Nile draagt natuurlijk een op maat gemaakte CHANEL-baret, een bril met zwart tweed.



Vorige
Vorige

DE NIEUWE DESIGNER VAN ANN DE MEULEMEESTER

Volgende
Volgende

HANS HUTTING: ‘JE KAN NIET ZOMAAR ZEGGEN WAT JE WILT’